Heb jij de juiste keuze gemaakt?

ik ben zo blij dat ik een vrouw ben
ik ben zo blij dat ik een vrouw ben

Hebben jullie gisteren ook zo genoten van de zon? Nou ik wel. Ik word altijd hyper van de zon. Zeker toen mijn kinderen nog klein waren. De zon scheen prachtig, ik wilde maar een ding, kussens op de tuinstoelen en zonnen maar. Maar dat werd natuurlijk gestagneerd door, eten, drinken, Badje, schone luier, fruithapje, nog een schone luier, en dan naar bed. Gelukkig ging mijn oudste altijd om 11:00 uur naar bed en dan sliep hij zo maar 3 soms 4 uur. En als hij dan op bed lag, zag ik opeens overal stof liggen, en ging ik als een gek mijn huis nog schoon en stofvrij maken, en dat leverde voor mij wel eens de nodige frustratie op, mooi weer en dan je huis schoonmaken, ik leek wel gek. Nu is het makkelijker, kinderen zijn naar school, ik maak het hoognodige schoon, ga douchen, wil in de tuin, en dan komt mijn volgende frustratie, haar…. Begrijp mij goed, ik ben blij met mijn dikke bos haar op mijn hoofd, en mijn wenkbrauwen, maar verder zou ik geen haar willen hebben. Maar helaas ik ben gezegend met dikke haren op mijn benen enzoverder. Dus sta ik eerst in de douche mijn lichaam te scrubben, en te scheren, ach epileren en waxen schuw ik ook niet. En dat waxen, dat doet zo’n pijn… Vorig jaar had ik daar minder last van, maar toen gebruikte ik ook veel pijnstillers. En terwijl ik mijn lichaam even ruw onder handen neem denk ik altijd, hoe dat nu ruim 44 jaar geleden gegaan is, daarboven:

proost op het zonnige leven
Proost op het zonnige leven

Zo je mag kiezen, wil je een man of een vrouw worden, het was al duidelijk dat ik mens materiaal was. En dat ik aan hem of haar, vroeg, wat zijn de voordelen van vrouw zijn? En dat hij of zij zegt: je hoeft niet zoveel te werken als een man, je hoeft geen baard te laten staan of te scheren, Je hebt meer diepgang, en je mag kinderen dragen. En wat zijn de nadelen? je bent een keer in de maand ongesteld, en in de zomer moet je misschien wat meer scheren. En dat ik gelijk verblind werd met de woorden een kindje dragen en baren, want dat is toch wel heel bijzonder. En dat is het natuurlijk ook. Maar de rest is soms echt hel. De maandelijkse periode waren niet de makkelijkste voor mij, toen ik 13 was begon de ellende, 6 weken lang aan een stuk door ongesteld, en niet een klein beetje, laat ik het zo zeggen, de rode zee is er niets bij, en daar wil ik het graag bij laten. Op mijn 40e begon de ellende weer van voor af aan. En dan inderdaad die haren, die er niet horen te zitten, plukken met pincetten, waxen, en epileren. Oeh epileren, dat doet zo’n pijn, hoor ik mij medegenoten vaak zeggen, nou geloof me ik heb eelt op mijn benen, ik voel het niet meer. Ja waxen dat is de hel, wie weet ga ik een keer overstag en laat ik het allemaal weglaseren, hoewel dat ook niet altijd het gewenste effect geeft. Maar oké, ik heb inderdaad twee kinderen in mijn buik mogen dragen, en dat was voor mij een heel bijzondere tijd, en als ik daar aan denk, dan glimlach ik even en kijk ik naar boven en zeg dan, ondanks alles heb ik de juiste keuze gemaakt!

ondanks alle haar en vrouwelijke problemen, is vrouw zijn wel mijn ding
ondanks alle haar en vrouwelijke problemen, is vrouw zijn wel mijn ding

En hebben jullie ook de juiste keuze gemaakt?

9 thoughts on “Heb jij de juiste keuze gemaakt?

  1. Hahahaha, ja nou ja, ooit heb ik een opstel geschreven in de 3de klas lagere school denk ik zo… dat ik liever ene jongetje zou zijn, want ‘baren’ zou zeer doen, LOL…

    Dat was een momentopname denk ik, want eigenlijk heb ik altijd in het juiste velletje gezeten, dit is zo’n grijs gebied denk ik dan. Beiden hebben voordelen, maar ook nadelen, alleen weten we het nog niet altijd zo van elkaar denk ik. Je bespreekt toch ook niet alles met een man als vrouw zijnde en andersom… zeker niet over de intieme delen, tenminste, ik niet. 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ik geniet eigenlijk altijd van de zon. Ook toen mijn kinderen nog klein waren. Mijn ex en ik konden wat dat betreft goed balanceren tussen opvoeden en genieten.
    Over de rest, ik ben blij dat ik man ben. 😀 Scheren doe ik me zelden dus dat ongemak valt weg. Leuk dat je op mijn blog kwam kijken.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb in de rode zee gelegen.. en geloof me, die is zo helder dat je een paar meter naar beneden kan kijken. Dat is heel wat anders. En als ik een meisje zou zijn, dan zou ik lesbisch zijn denk ik. Niets mooier dan een vrouwenlichaam. Dus laat mij maar een man zijn. Dat past beter bij me. Maar wel eentje die zijn eigen gang gaat.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

