Time flies

Het schooljaar is alweer bijna teneinde, mijn god wat is dat jaar weer snel gegaan. Ik zie me nog begin van het schooljaar bij de directie zitten, vanwege wanbeleid op de school. En vorige week zat ik er weer, want gaan we nog verder. Ach ik heb in de tussentijd al heel veel scholen van binnen gezien, en ik  ben tot de conclusie gekomen, er is overal wat.

Mijn zoontje toen nog 2 jaar
Mijn zoontje toen nog 2 jaar
Deze week heeft mijn oudste zoon zijn afscheidsmusical, en dat zorgt ook voor kriebels in de buik. Stel je voor je hebt 5 kaarten maar je hebt 6 personen die hun (klein) zoon willen zien optreden. Ook al heb ik er al een aantal mailtjes tegen aangegooid (ik krijg geen antwoord) de directrice zegt dat het zich meestal vanzelf oplost. Dat is een typisch antwoord van de overheid, semi overheid. De assistente van de directrice probeerde nog iets van grappig te zijn door te zeggen, tja als er een opa of oma in een rolstoel zou zitten zou die op het toneel kunnen. Waarop ik natuurlijk met een stalen gezicht vertelde, oh maar dat zou mijn vader kunnen zijn, hij is 6 jaar geleden zijn onderbeen kwijt geraakt door een aanrijding met een tractor. Alleen al die gezichten toen ik dat zei, gewoon hilarisch, maar ja nog steeds geen oplossing dus.  Het zal wel loslopen, uiteindelijk hebben mijn man en ik het eerste recht om te gaan, het gaat tenslotte om onze zoon, die wij gemaakt, ontwikkeld hebben.

In de hut
In de hut
Mijn zoon heeft steeds minder zin in de musical, hij is het zat om hele dagen te moeten oefenen, en het feit dat er een iemand niet bij kan zijn werkt voor hem niet mee.

al net zo'n bokser als zijn opa
al net zo’n bokser als zijn opa
Onze oudste zoon, de eerste kleinzoon, wat waren we allen blij toen ik zwanger was, en daarna toen het ventje geboren was. Ik heb het al vaker geschreven, maar oh wat was ik trots, trots op dat schattige blonde knulletje, met die prachtige haren. Je denkt dat ze eeuwig zo klein blijven, zo veilig onder moeders vleugels, en al die mensen die dan zeggen, geniet er van, het gaat zo snel, keek ik verdwaasd aan, hoezo snel? Hij is voor altijd mijn baby. Maar ze hebben wel gelijk. En ik druk het ook een ieder met een klein baby’tje op hun hart, geniet er van, voor je het weet zijn ze twaalf, en rijp voor de volgende stap. Dan zie ik dezelfde blikken, als ik toen gaf.

Floris en opa, vrienden voor het leven
Floris en opa, vrienden voor het leven
Mijn jongste zoon surft mee op mijn oudste zoon, hij is een geboren jongste zoon. En zijn broer, houdt het met liefde in stand. Al zijn kattenkwaad wordt door zijn broer met de mantel der liefde bedekt. Als ik eens boos wordt op zijn kleine broer, wordt mijn oudste boos op mij, en dan moet ik stilletjes lachen, ware broederliefde, daar wordt mijn moederhart blij en warm van.

Over een week of 7-8 gaat voor mijn oudste een nieuwe fase in, dan is hij van de oudste van de school, in een keer weer de jongste, het zal spannend zijn voor hem, en ik kan alleen maar hopen, dat hij sterk en zelfverzekerd genoeg is om er voor te gaan. Maar als je diep in mijn hart kijkt, weet ik dat hij dat ook is.

Judo wordt volgend jaar ingeruild voor voetbal
Judo wordt volgend jaar ingeruild voor voetbal
Nu eerst nog de afscheidsmusical……

14 thoughts on “Time flies

  1. Steeds meer onbevoegde leerkrachten voor de klas. Zie je wel! ik heb al een aantal jaren gelijk.Het onderwijs is op veel scholen slecht. Leerkrachten kunnen geen fatsoenlijk Nederlands, rekenen en… van topografie hebben ze ook al geen weet. Onbeslagen ten ijs komen jongelui van de school en het bedrijfsleven is er niet blij mee. Het is droevig gesteld.

    Like

  2. Een oneven aantal qua kaarten? Dat is al gek natuurlijk, pfffff nou gewoon gaan en stampei maken dan, wat een gedoe, het gaat inderdaad alleen maar achteruit, en dat is al jaren zo.

    En van dat opgroeien, ja het gaat zo snel, soms zijn er fases waar je van denkt, hier kom ik nooit uit en voor je het weet, ben je 3 fases verder, hahaha Voor je het weet, studeren ze en wonen ze in een studentenhuis 😉 Of al samen :O

    En ik kan het weten! 😉

    X

    Liked by 1 persoon

      1. En ik? voor ons prachtige kleinkind. Dat wil je toch niet missen? zijn laatste schooljaar en meespelen in een musical. Hij had er al helemaal geen zin meer in en dat snap ik heel goed. Hij houdt van zijn oma’s en opa’s die hij alle vier gelukkig nog heeft. Dit wordt een mooie afsluiting en dochter? heb je de bubbels al koud staan?

        Liked by 1 persoon

  3. Je hebt gelijk meid, de tijd glipt als zand door je vingers, dat zie je aan je kinderen: je hebt de indruk dat ze pas gisteren geboren zijn en op een dag zijn ze groot!
    Hopelijk krijgen jullie die kaarten vooralsnog toch, maar vooral hoop ik dat je zoon weer zin krijgt om die musical effectief te doen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

