Poezeliefde 

Momenteel ligt ze boven op me, ik kan werkelijk geen kant op. Ze spint alsof het haar lieve lust is. Mijn hartje wordt er warm van. Ze draait haar koppie nog even om, ze ligt vol overgave boven op mij. Maar als ik iets te diep Adem dan richt ze haar koppie verstoort op. 

Je kunt nagaan dat ik stil moet blijven liggen.  

 
Deze foto is dus net gemaakt. Dit is Olijfje onze kat. Ze is nu alweer 16 jaar oud. We hebben haar 16 jaar geleden meegenomen uit het asiel. 

  
 Met Babooshka 1994 
Dat is wel een leuk verhaal, ik woonde toen nog niet zo lang samen, en we wilden een kat. Nou had ik bij mijn ex nog een schattige (vond ik dan) kat. Zij heette Babooshka. Babooshka en ik twee handen/twee pootjes op 1 buik. Als ze me zag sprong ze boven op mij en kroop ze met liefde in mijn nek of op mijn schoot. Als ik de kraan openzette dan sprong ze op het lavet en dronk ze uit de kraan. Babooshka was een bijzonder poesje. Maar niet iedereen deelde de liefde met mijn Babooshka. Mijn broer die in de vakantie eens voor haar moest zorgen had geen goed woord voor haar over. ‘Wat een rot kat’ schold hij. ‘Ik wilde haar aaien en ze haalde gelijk uit’. Ik was trots op haar, alleen ik kon alles met haar doen, Babooshka en ik tegen de wereld. Mijn ex en ik gingen uit elkaar. Ik ging weer bij mijn ouders wonen en ik liet Babooshka achter, maar zodra ik een huis had zou ik haar weer ophalen.

 

onze tijger
 
Bijna een jaar later was het zo ver, gewapend met een kattenmandje, liep ik mijn oude flat in. Babooshka lag onder de zonnebank. Dit klinkt natuurlijk gek, maar daar lag ze vaker als iemand net geweest was, lekker warm. Ik riep haar, ik wilde haar pakken, maar ze moest niets van me weten. Ze was te gekrenkt in haar ziel. Uiteindelijk lukte het haar met veel kracht het poezemandje in te duwen en haar in de auto te zetten.

Babooshka was niet voor een gat te vangen en beet de houten tralies van het mandje kapot en rende, terwijl ik over de hogering reed, door de auto. Mauwen, gillen en krabben. 

Toen ik thuis gearriveerd was, wilde ik Babooshka uit de auto pakken, maar zodra de klep open ging sprong ze eruit en spurtte weg. Ik pakte een ovenhandschoen van boven en ben haar gaan zoeken. En opeens zag ik haar weer, ik pakte haar met de handschoen bij het nekvel en liep richting huis. Echter het was een flink stuk met een wilde poes op mijn arm, ze ontsnapte weer, en nu kon ik haar niet meer vinden. Overal gezocht, zelfs jaren later keek ik of ik haar nog ergens zag.

  

 Floris’ eerste foto en laatste foto met Tijgertje 
Wij kregen toen een heel lief poesje uit Zeeland die we Tijgertje noemde, maar Tijgertje hield van gezelschap, dus we gingen naar het Asiel voor een vriendinnetje, ik wilde een rode kat. Echter toen we daar binnen stonden, zagen we katten eten, ze hadden totaal geen aandacht voor ons. Er was echter een zwart/wit katje die naar mij liep. Ik tilde haar op en ze kroop in mijn nek.  Ze hield me stevig vast. ‘Wil je nog verder kijken?’ Vroeg mijn lief. ‘Nee zei ik, ze heeft mij uitgekozen. En we noemde haar Olijfje.

14 thoughts on “Poezeliefde 

  1. Och, van Babooshka, ja ze hebben een zeer eigen sterke wil, ik kan alleen maar hopen dat zij een lief en fijn stekkie heeft gevonden destijds. Waar mensen haar hebben opgenomen in hun gezin.

    Poezen, ze komen vaak met een reden al haal je ze zelf op, ze kiezen jou, zelfs als je denkt dat jij hen kiest, hahaha

    X

    Like

  2. Nou, hopen dat het goed is gekomen met Babooshka. Die wilde natuurlijk lekker in haar vertrouwde omgeving blijven. Wat ik dan wel weer snap.
    Is ze niet terug gegaan? Of was dat te ver voor de kat?

    Liked by 1 persoon

  3. Onze kater wilde ook nooit iets van ons weten als we terug kwamen van vakantie, dat duurde dan echt een dag of 2 tot meneer had bedacht dat ie toch wel gekriebeld wilde worden en dan toch maar eieren voor zijn geld koos… Helaas is ie 2 jaar geleden gestorven, zijn zusje is er nu gelukkig nog wel maar zij is altijd dolblij als we er weer zijn en jankt de hele buurt bij elkaar van blijdschap!

    Like

Geef een reactie

