Vakantie

Ik hou van die pitoreske kerkjes
Ik hou van die pitoreske kerkjes

Het is vakantietijd, ik zie ze in onze straat allemaal vertrekken. Gelukkig maar, het begon al op een woonwagenkamp te lijken. Dat vind ik altijd het nadeel van de vakantietijd, die onooglijke caravans. Gelukkig staan ze niet al te lang voor de stoep, en vertrekken de buurtgenoten, als een dief in de nacht met de caravan achter de auto, naar het land van bestemming.

IMG_0235

Sommigen nemen al het voedsel uit Nederland mee, alsof ze in het buitenland geen lekker eten hebben. Ik ga voor gemak, ik neem zo weinig mogelijk mee, ja wat eten en vooral drinken voor onderweg, en verder vind ik het vaak wel goed. We stoppen steevast wel een keer bij de burgerking, voor een kingsmenu, en eerlijk ik ben er niet eens zo gek op.

Nee geef mij maar Mells Burger uit Almere-Buiten, ze hebben de lekkerste patat en hamburgers, maar ook de frikandellen zijn niet te versmaden.

IMG_0303

Maar goed ik dwaal weer af. Vakantie, ik ga voor de zon, voor lekker eten, en lekker luieren. Natuurlijk bezoeken wij ook de stadjes in het land. Maar lezen op het strand, of bij het zwembad, is toch voor mij ultiem vakantie.

IMG_0972

Jaren geleden ben ik samen met mijn moeder naar Isla Margarita geweest. Wij tweeΓ«n samen voor het eerst op vakantie. Mijn moeder vond het best wel eng, zo’n lang stuk vliegen, ik was een stuk jonger en dacht pff boeien. Nu ben ik ook wel een stuk angstiger, dat krijg je vast met de loop der jaren. Maar mijn moeder en ik hebben toen een onvergetelijke vakantie gehad.

IMG_0349

We ontmoette toen een aantal heel gezellige nederlanders waar we ontzettend veel lol mee hadden. Uiteraard deed ik iedere avond mee met Karaoke van Don’t cry for me Argentina (zo vals als een kraai) tot Hey Jude, samen met mijn vakantie vriendin. We hadden de tijd van ons leven.

Had ik nog een jaloerse vriendin achter me aan, omdat haar vriend iets te veel naar me keek, maar ach dat mocht de pret niet drukken. Het was een prachtige vakantie samen met mijn moeder, en tevens de laatste vakantie met mijn moeder. Maar wie weet gaan we nog eens samen een of ander land onveilig maken.

tuurlijk de toren van pisa
tuurlijk de toren van pisa

Maar nu is vakantie toch echt samen met mijn gezin, en dat is ook genieten, want hoelang duurt het nog, totdat er een zegt ik ga niet meer mee, ik ga met vrienden.

9 thoughts on “Vakantie

  1. Daar zeg je zowat, ik zie hier eigenlijk nooit een caravan in de straat, hahahaha hoort niet bij flatbewoners??? πŸ˜‰

    Geniet van je vakantie en mocht je je toch nog vervelen, ik heb je net een tag gegeven, al zie ik je nu lekker genieten en pas doen na de vakantie, ook goed, of helemaal niet ❀

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi verwoord. Ik neem ook geen eten mee (geen potten pindakaas of kaas hahaha) naar het buitenland dit eten we het hele jaar door al genoeg in Nederland πŸ˜‰

    Nu nog even genieten dat de kiddo’s zo klein zijn πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

