Vakantie Perikelen #1

’s avonds om half 12 ging de wekker, gelukkig heb ik zo’n wekkerradio, dus werd ik niet gewekt door een doordringend tring geluid. Ik ging me douchen, kleedde mij aan, maakte de kinderen wakker, en stapten in de auto.

Mooie vlinder

‘Bijzonder toch, dat je nu gewoon in een auto stapt en morgen aankomt in een ander land, zei ik. Het heeft altijd zoiets magisch vind ik. We hadden voldoende eten en drinken mee voor onderweg. de Airco aan en gaan.

natuurlijk ging pinkel mee

J. houdt van ’s nachts rijden, dan is het lekker rustig op de weg, geen files en je bent dus ook veel sneller in het land van bestemming. Helaas moesten we nog een groot deel overdag rijden, waardoor we bij de Gotthart en een klein deel zwitserland en Italie toch nog vertraging op liepen. Zo rond vier uur waren we op de plaats van bestemming.

Wij zijn daar vorig jaar ook geweest en het is een heerlijke plek met een paar appartementen een redelijk zwembad erbij en vooral heel erg schoon.

het huis in Italie
het huis in Italie

Onze gastvrouw was al op ons aan het wachten en was blij ons weer te zien. Vol trots liet ze ons huisje voor de komende 3 weken zien, dit keer aan de andere kant op de begane grond, en het zag er weer geweldig uit.

Daarna pakte ik onze koffers uit, gingen man en kinderen lekker zwemmen, en richtte ik onze kasten in.
Toen was het voor mij ook wel tijd om een lekker plonsje te maken. Tegen de avond was J. moe en ging even slapen, de kinderen kregen honger, en wilden pizza. Ik dacht zal ik dat even halen in het dorp, maar ik keek naar het smalle weggetje waarop ik moest rijden en kreeg bijvoorbaat al buikpijn.

Gelukkig werd hij op tijd wakker en konden we het dorp in  voor heerlijke Pizza… Hoera de vakantie is begonnen!!!

14 thoughts on “Vakantie Perikelen #1

  1. Jaaaaaa herkenbaar van dat s’nachts rijden, deden wij vroeger ook altijd, Ed en ik als we wat verder gingen, en dan hebben we het over Luxemburg en een keertje Parijs, hahaha voor dag en dauw aankomen, heerlijk was dat!

    Ziet er nu al wauw uit, ben benieuwd naar de rest!
    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

