Vakantieperikelen #2

Italie is een mooi land, maar met zoveel hitte is het niet echt aan te raden om ergens naar toe te gaan. Gelukkig komen we er al jaren, en zijn we al op veel plekken geweest. Het eten is natuurlijk heerlijk, niet alleen pizza’s en pasta’s maar ook heerlijke vis en vlees gerechten, heerlijke bruscetta’s met pommodori en parmezaanse kaas. Het is een culinaire verwennerij daar. Wij nemen daarom ook niets mee uit Nederland, en waren daarom ook de eerste avond naar het dorp gegaan, omdat we niets geen avondeten bij ons hadden.


De tweede avond gingen we uiteten, de kinderen namen een pizza en ik nam cinghiale (wildzijn) daar is het gebied waar wij zitten erg bekend om. Als afsluiter namen we altijd een heerlijke limoncello.


In het dorpje zit ook een enoteca Il Borgo. Deze serveren heerlijke wijn met heerlijke Italiaanse hapjes. Vooral de appel met pecorino kaas en balsamico is bij ons erg geliefd.Wij zitten daar dan ook meestal voor dat we gaan eten. Ik kan zo genieten, van het borrelen de hapjes en het eten. Bij de enoteca draaien ze ook altijd gezellige muziek, en de eigenaresse is een aparte vrouw om te zien, zwart haar en altijd in een knot, soms een mooie bloem er in. Ze spreekt goed engels en ze is zeer vriendelijk. Ik vind het geweldig om daar te zijn.Heel soms zijn de hapjes bij de wijn iets minder lekker, maar deze lekkerbek vind het over het algemeen heerlijk.


Meestal krijg je bij de eerste ronde wijn, een risotto met tomaat aangemaakt met een soort van azijn, en een bruscetta met tomaat. de tweede ronde is meestal dan die appel met pecorino kaas, en de derde ronde oh jee die ben ik vergeten (tja dan gaat bij mij de wijn opspelen).


Vakantie voor mij is, uitrusten, lezen, zonnen, zwemmen, lekker eten en drinken, wat stadjes bezoeken en vooral bruin worden. En wat is voor jullie vakantie?

16 thoughts on “Vakantieperikelen #2

  1. Zwemmen, veel zien juist en lekker ontspannen. Bruin worden, nee die heb ik allang opgegeven, kan er niet zo goed tegen ook, in de volle zon, moet een zonnebril en liefst ook nog een pet met klep op mijn kop hebben dan, hahahaha

    Leuk dat filmpje, en ja ik had de hele tekst al gelezen van de week, ze stonden al compleet in mijn mailbox, lol 😉

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

