Vakantieperikelen #4

We waren al twee weken in Italie, mijn gebronsde huidje was verkleurd naar donkerbruin. Het was enorm heet in Italie. Temperaturen van 36 graden waren eerder gewoonte dan uitzondering. Vooral de eerste week, zweette ik zowat uit mijn bed. De tweede week was het soms iets koeler, ja koeler geen 36 graden maar 34 graden, zo heerlijk. Er waren veel bijen, paardenvliegen,en muggen. Vooral als we rond 19:00 uur nog een plonsje in het zwembad gingen maken, dan was het een bijenfeestje. De bijen waren enorm agressief. Ik had het gevoel dat ik aangevallen werd, en dat was eigenlijk ook zo. Zodra een bij richting mijn hoofd kwam, dook ik onder water, in de hoop dat ze weg zouden gaan. Vergeefse hoop natuurlijk, ze bleven net zolang treiteren, totdat we maar het zwembad uitgingen, en richting ons huisje gingen. Daar hadden we gelukkig wat minder last van Bijen.

Mieren waren er ook en echt heel ijverige mieren. Ik verbaasde mij er over dat ze zo sterk zijn.


Β Er was nog meer op insecten gebied, ’s nachts zwermden de muggen om ons hoofd, die ik vakkundig met mijn slipper tot een plasje bloed sloeg, luguber? Misschien wel, maar ik ben nou eenmaal een bitch als ik niet veel kan slapen πŸ˜‰ Ook hadden we de eerste week veel last van motten, o my god dacht ik, als ze maar van mijn kleding afblijven. Je moet er toch niet aandenken dat je mooiste jurkjes onder de gaatjes komen te zitten? Maar gelukkig zijn ze bespaard gebleven.

zoek de verschillen. linkervoet zoveel dikker

De derde week kreeg ik opeens last van mijn voet, vrijdagavond, zag ik dat mijn voet wat opgezet was, was ik nou geprikt door een aantal muggen, dat mijn voet zo dik was? of was het van een ander beest. Het gekke was dat ik het me niet kon herinneren dat ik gebeten werd. Mijn voet werd steeds dikker, en ik kon er amper op lopen. Oei dacht ik, als het erger word moet ik de dokter maar bellen. Nadat ik geslapen had, zag ik de volgende dag, dat mijn voet nog opgezet was, maar al minder dan gister, dat was goed nieuws. ’s ochtends gingen we boodschappen doen, en daar merkte ik alweer dat mijn voet pijnlijker werd, en dat ik moeilijker ging lopen. Toen we weer bij ons huisje aankwamen, was ik moe, misselijk en had ik het warm. Het weer was toevallig die ochtend wat minder, een beetje regen en bewolkt. Ik ging op bed liggen en viel in slaap. Toen ik wakker werd, zag ik dat mijn voet al weer was geslonken, en dat de zon weer scheen. Al hinkelend liep ik naar het zwembad, en ging op het luchtbed liggen met mijn voeten in het water, om de dikke voet te laten slinken.


’s avonds gingen we barbecuen en ik had een icepack op mijn voet, gemaakt door mijn lieve oudste zoon Floris, die toch wel bezorgd om me was. Tijdens de barbecue vroeg ik aan Floris of hij uit ons huisje nog wat drinken wilde halen. En dat wilde hij wel. Hij liep naar het huisje, en kwam al rennend terug met een blik alsof hij een geest gezien had. -> word vervolgd

17 thoughts on “Vakantieperikelen #4

  1. Ja zeg ben je nou helemaal… op het spannendste stuk stop je ermee…
    Pffff,.. wat heeft Floris gezien? Heeft het iets met je dikke voet te maken? Nou.. geduld dus hebben.
    Trouwens mieren zijn echt heel sterk, toevallig had ik het er van de week ook over. Ik heb een keer een filmpje gemaakt toen ik zag dat er een aantal mieren met een hondenbrokje aan het slepen waren… leuk om te zien, jouw filmpje ook!
    Beterschap met je pootje… en niet te lang wachten met die ontknoping hΓ¨…

    Liked by 1 persoon

  2. Zie? die cliffhangers werken zooooooooo goed, hahahaha Maar jeetje, wat een voet inderdaad, nu hopelijk weer helemaal verholpen, maar dat denk ik wel. πŸ˜‰

    En dat filmpje, zo zielig aan de ene kant die vlinder, maar ja dat is nu eenmaal natuur, en die muggen… pfffffffffff ik zou ene ventilator gehaald hebben ergens, ja dat helpt, ze houden niet van tocht of wind namelijk πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Tja, insecten zijn natuurlijk ook mooie creaties van moeder natuur, maar ze moeten beslist van je voeten blijven hΓ©, op je foto te zien hebben ze daar lelijk huisgehouden! Hopelijk is alles nu weer ontzwollen en kan je er weer gezwind op stappen!

    Liked by 1 persoon

  4. Wat een einde en nu met spanning wachten
    Ook ik ben op vakantie flink gestoken geweest met verschrikkelijk veel jeuk alleen ik weet niet vzn welke beestjes
    Hopelijk is het vlug gebeterd met je voet
    Dank je wel ivm je complimentjes bij mijn woordjes

    Liked by 1 persoon

  5. Zo herkenbaar!!! Ja 34 graden is lekkerder dan 36 en die mieren!! Zo sterk.

    Toevallig plaats ik morgen een foto van mieren in mijn photo diary πŸ˜‰ hahaha spannend he.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

