Lazy Sunday Afternoon #4

alweer mijn vierde Lazy Sunday Afternoon. Vandaag staat in het teken van Queen. Ik ben opgegroeid met Queen, mijn moeder was en is er nog gek op. Heel wat feesten heeft ze gegeven in de jaren 70 met de muziek van Queen. Van haar jongste zusje kreeg ze de LP à night at the opera. Haar lievelingsnummer van Queen is volgens mij Somebody to love. Mijn moeder houdt ook heel erg veel van Klassieke muziek, vooral Bach en Correlli (hoop dat ik de naam goed schrijf) zijn bij mijn moeder Favoriet. Als ik vroeger s avonds thuiskwam, zat mijn moeder vaak in het schemerlicht van kaarsen, openhaardje aan, een mooi glas rode wijn erbij, te genieten van klassieke muziek. 

Maar overdag tijdens het schoonmaken had ze ook vaak Veronica op staan, en bij een goed nummer zette ze de muziek kneiter hard en danste ze heerlijk mee!! 

Mijn broer en ik draaiden vroeger als onze ouders nog sliepen s ochtends plaatjes van oa Queen, THE Carpenters, THE middle of THE road etc. Mooie momenten, en kenmerkend hoe mijn broer en ik zijn gevormd door muziek. 

Vandaag een nummer van Queen, opgedragen aan mijn lieve moeder. Geniet!!

20 thoughts on “Lazy Sunday Afternoon #4

  1. Queen is ook lekker, en ik heb ook zo mijn favorieten, hahahaha Ben lekker aan het luisteren nu, en zelf heb ik een drieluik staan met grootste hits, als mijn stereo het nu alleen nog gaat doen weer, cd lades dus, dan ben ik weer happy 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ooo, je hebt me plezier gedaan met dit log, ik ben nl fan van Queen dus blij dat je er aandacht aan schonk!
    Hopelijk zijn je batterijtjes na die heerlijke luie zondag voldoende opgeladen om de nieuwe week fit en monter te starten!

    Liked by 1 persoon

  3. Heb deze net beluisterd en ik heb genoten!! bedankt lieve dochter. Ja je hebt me blij gemaakt met Queen. Het ware mooie en gezellige tijden met feesten tot in de vroege morgen. The show must go on,Bohemian Rhapsody, daar begon het mee,Barcelona samen met Montserrat Caballe om er maar een paar te noemen. Die mooie stem van Freddy werkelijk dat doet wat met me. Ik zet gelijk nu een DVD op. Nogmaals dank dochter XXX

    Liked by 1 persoon

  4. Grappig. Ik als hele grote Queen-fan, heb altijd meteen het liedje in mijn hoofd: Lazing on a Sunday afternoon, als ik jouw blogtitel zie.
    Nu pas ontdek ik dat jij ook een liefhebber van Queen bent! 😀
    100 bonuspunten!! 😛

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

