Vakantieperikelen #5

Deel 5 alweer van mijn vakantieavonturen. Hier kun je Vakantieperikelen #1, #2, #3 en #4 lezen.

We hadden als we in en om het zwembad waren altijd de deur van ons huisje open, we konden namelijk vanaf het zwembad ons huisje heel goed in de gaten houden, en zoals ik al eerder vermeldde, was ons huis maar bewoond met 6 verschillende mensen, dus makkelijk bij te houden. Wij verwachtte daarom ook niet dat er ongenode gasten in ons huisje zouden komen….

En daar kwam Floris aangelopen, met een blik alsof hij een geest gezien had: ‘Een Slang, ik heb een slang gezien, en die ging bij ons naar binnen’. Jaja grapte ik nog, een tuinslang zeker. Nee mam, echt een slang. Floris maakte een schril geluidje van angst.  Paps en Michiel liepen met Floris mee. Ik zat nog met een icepack op mijn voet languit op de bank. Zal ik wel of niet kijken, dacht ik. Ik keek even naar mijn voet, die er nog vurig uitzag, de nieuwsgierigheid won het van de vervelende voet, en al strompelend liep ik naar ons huisje, Waar ik Joost druk zag zoeken naar iets wat maar op een slang leek. ‘Ik kan niets zien hoor, mompelde hij. Weet je zeker dat het niet gewoon een hagedis was? of dat je het hebt verbeeld?’ Nee, echt niet, zei Floris. Ik liep naar het huisje en ik wilde naar binnen gegaan, en ik zie zo een slang naar binnen kronkelen.

    
De Bedbank van de kinderen, werd in elkaar gezet, we verschoven de bank, en ja hoor, daar op de grond tegen de muur, een slang. Niet een hele grote maar toch een kronkelende slang. Ik pakte de bezem en Joost, zwiepte de slang met de bezem vakkundig uit het huisje. De slang kronkelde zo door het gras richting de planten pot.

Gelukkig, die is weg, de kinderen hadden anders geen oog dicht gedaan, verzuchtte ik. Maar midden in de nacht kwam er een klein Michieltje aan mijn bed staan, dat hij een nachtmerrie had gehad, en wat doe je dan? Dan trek je zo’n klein lief lijfje tegen je aan, en voor je het weet ligt hij diep in dromenland, en lig ik verder de hele nacht wakker. Uit pure ellende ben ik maar naar zijn bed gegaan, en heb geprobeerd daar maar wat te slapen, wat moeilijk ging, vermoedelijk door de volle maan.

  
Toen we de volgende avond de eigenaresse vertelde over ons slangen avontuur, vertelde zij, dat de Slangen leefden in het bos, maar omdat het zo uitzonderlijk heet was, zochten ze verkoeling vlakbij het water. De Serpente (zoals zij ze noemde) was niet gevaarlijk. Later zagen we nog een slangetje voor het huis krioelen.

Joost, ook niet vies van een beetje sensatie, vertelde het slangen avontuur aan onze Poolse vriend die boven ons een appartement had gehuurd, en die had het niet meer, hij vertelde Joost dat ie als de dood was voor slangen. De volgende dag waren de Poolse vrienden al heel vroeg naar het strand, en dat ging een paar dagen zo door.

Na een paar dagen was mijn voet ook weer normaal en konden we weer wat gaan ondernemen, in dat nog steeds hele hete Toscane.

12 thoughts on “Vakantieperikelen #5

  1. Gaaf……. ik zou er ook achteraan gaan om er een film of foto van te maken. Ik denk dat dit de Coronella austriaca is… een redelijk onschuldige slang die ook in Nederland voorkomt. Serpente betekend gewoon slang. 😉 Ik heb genoten van je verhaal en helemaal van je film.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wauw, dat filmpje, dat was nog best een grote ook! Wat is de kans dat je gebeten bent door dat ding? Ook al is ie onschuldig. en die nachtmerrie snap ik ook best wel, de slang staat toch best slecht aangeschreven terwijl dat helemaal niet hoeft 😉

    x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

