Deventerse Boekenmarkt

Behalve de heerlijke Deventerse koek van Bussink, heeft Deventer de eerste zondag van augustus de grootste boekenmarkt van Europa en daarmee hebben ze zelfs de Boudewijn Buch prijs gewonnen in 2014.

  
Ik hou van lezen en ik hou van de Deventerse boekenmarkt, daar vind je boeken die je bijna niet meer in de in de winkels vind. Ik moet ook eerlijkheidshalve bekennen, dat er eigenlijk geen fijne boekenwinkels meer te vinden zijn. De meeste Boekenwinkels hebben maar een klein assortiment boeken. En de boeken die ze hebben zijn van de laatste jaren. Als je een ouder boek zoekt moet je ze  bestellen, of snuffelen op marktplaats. Maar de Deventerse Boekenmarkt heeft het allemaal. Zo heerlijk om langs de kramen te struinen, de boeken op te pakken, te bekijken, de achterkant te lezen, en ze voor een klein prijsje te kopen.

  
Het was ook een prachtige dag, met een heerlijk zonnetje, er zijn genoeg kraampjes om eten en drinken te halen. En de Boekenmarkt is gelegen aan de prachtige IJssel.

Ik zou zeggen een echte aanrader voor de echte Boekenwurm.

We kwamen thuis met tassen vol boeken, voor ons maar ook voor onze kinderen.

  
De boeken die ik heb gekocht en gelezen kunnen weer op marktplaats verkocht worden.

16 thoughts on “Deventerse Boekenmarkt

  1. Ik kan toveren in m’n hoofd
    De mooiste beelden door een film verdoofd
    ‘k Verlies me helemaal in prachtige verhalen
    Laatst hoorde ik, van lezen word je slim
    Je moet het zien als hersengym
    Eenmaal in m’n boek raak ik volledig zoek

    Boekenwurm, boekenwurm
    Ik ben een echte boekenwurm
    Vreet me door m’n boeken heen
    Honger naar verhalen van de bieb te leen
    Boekenwurm, boekenwurm
    Ik ben een echte boekenwurm
    Een dag niet gelezen, knaagt aan mij
    Ik kan niet zonder lezen, tijd vliegt voorbij

    Zit ik in de auto van de bieb naar huis

    Dan ben ik al begonnen voordat we thuis zijn
    De woorden brengen mij direct naar avontuur
    En dan zeggen ze “Lezen dat is vreselijk saai
    Kijk liever televisie met veel lawaai

    Maar lezen is m’n leven, ik doe het ieder uur

    Boekenwurm, boekenwurm
    Ik ben een echte boekenwurm
    Vreet me door m’n boeken heen
    Honger naar verhalen van de bieb te leen
    Boekenwurm, boekenwurm
    Ik ben een echte boekenwurm
    Een dag niet gelezen, knaagt aan mij
    Ik kan niet zonder lezen, tijd vliegt voorbij

    Annie M.G., Paul van Loon
    Carry Slee en Francine Oomen
    Jan Terlouw, Roald Dahl

    Ja, ik lees ze allemaal

    Boekenwurm, boekenwurm
    Ik ben een echte boekenwurm
    Vreet me door m’n boeken heen
    Honger naar verhalen van de bieb te leen
    Boekenwurm, boekenwurm
    Ik ben een echte boekenwurm
    Een dag niet gelezen, knaagt aan mij
    Ik kan niet zonder lezen, tijd vliegt voorbij (…)
    © Kinderen voor Kinderen

    … en voor jou is dat blijkbaar ook zo!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat leuk en ik wist niet dat dit de grootste van Europa was.

    Wij hebben in de wijk kleine boekenkastjes staan waar iedereen een boek in kan leggen er eruit mag pakken. Heel leuk idee!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

