Grieperig

Al een hele tijd ben ik wat aan het kwakkelen, net niet ziek genoeg om naar bed te gaan, maar ook niet echt lekker. Gister werd ik wakker met mijn laatste restje energie. Na mijn smoothie: Avocado, ijslandse yoghurt, muesli, kiwi, 1 schepje rauwe cacao, lijnzaad en kokosmelk, in de blender en drinken maar (hij was erg lekker) ging ik mij douchen met het idee na het aankleden even de was op te vouwen en te strijken. Terwijl ik onder de douche stond, voelde ik me steeds beroerder worden. Ik hoorde J, nog vragen, wat mijn plannen waren. Vanmiddag ga ik naar Morgaine, zei ik nog. Ik had er echt zin in. Maar na dat ik me had afgedroogd, dacht ik ik ga even op bed liggen. En toen ik op bed lag dacht ik, ik kom hier niet meer uit. Sorry Morgaine, ik ga je even Appen. En zelfs het Appen was mij al te veel. Vervolgens ben ik in slaap gevallen, en werd wakker doordat mijn jongste van school kwam om een broodje te eten. Ik hoorde hem met zijn vader beneden bezig, en ik dacht alleen maar pffffff. Na de pauze gingen ze beide weg, de een na school, en na school naar vriendje, de ander naar ouders/schoonouders. Ik verplaatste me van bed naar bank, en keek de eerste en tweede aflevering van Overspel van dit seizoen. Ondertussen kreeg ik een appje van mijn oudste, oke eerst ging de huistelefoon, tegen de tijd dat ik m had was ie afgelopen, toen mijn mobiel, zelfde verhaal en toen de piepjes van mijn whatts App, of ik m van school wilde halen, dan konden we samen weer even de stad in, net als vorige week, toen we na school nog even op een terrasje zaten met cola en appelgebak. Ik reageerde dat ik ziek was en niet kon komen. Ondertussen had hij zijn vader al bericht en zat hij toen mijn berichtje hem bereikte al hoog en droog bij zijn opa en oma.

vorige week

Ik las nog verder in Saskia Noort’s verbouwing, en viel na een hoofdstuk weer in slaap. Ik werd wakker van Rio van Duran Duran, uit mijn telefoon. Ik zag een onbekend nummer voor Face Time, aangezien ik erg nieuwsgierig van aard ben, nam ik op, gelijk spijt hebbend, van mijn zieke hoofd en haar in de war hebbend, ik keek naar het beeld en zag een jong meisje haar haar kammen. En ik dacht nog, wat is dit. Het jonge meisje vroeg of mijn oudste zoon er was. Ik mompelde iets van opa en oma en zei nog dat ze het maar opnieuw moest proberen en dat ik dan niet op zou nemen.
Nadat ik had opgehangen, moest ik even lachen. Mijn oudste net op de middelbare, en het lijkt nu al een vrouwenmagneet te zijn. appjes, video berichten, noem het maar op. Dat was in mijn-onze tijd wel anders, je ging naar een telefooncel, als je iemand wilde bellen. Maar veel lef daarvoor had ik eerlijk gezegd niet. Alles lijkt nu wel veel makkelijker.

Vandaag voel ik me nog steeds niet echt lekker, hoe langer ik op ben, hoe beroerder ik me weer voel. Ik ga zo maar weer lekker liggen en uitzieken. Ik hoop dat ik morgen weer wat beter ben.

18 thoughts on “Grieperig

  1. Och lieverd, je kwakkelt inderdaad al zolang, misschien echt even tijd om nu toch dat weekje bed te doen ook al voelt het alsof het beter gaat, het is niet erg, dat is ware vriendschap en erger nog, wat zou ik graag willen zeggen, schat ik kom eraan en dan kom ik even een uurtje gezellig bij jou zitten…. Zo dichtbij toch zo ver weg.

    Beterschap en maak je niet druk! Van gisteren, we hadden het er nog over, ik heb ondertussen een derde dochter erbij dus dat komt wel 😉 Ziek uit en zorg voor jezelf!

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ach kind toch. Laat je eens goed nakijken. Doe eens bloedtesten of….misschien zit je wel in de overgang? En Floris, blijf maar gezellig bij oma en opa komen en laat de meisjes voorlopig maar voor wat ze zijn.

    Liked by 1 persoon

  3. Ai lieve meid, dat is heel wat minder goed nieuws hé, jammer toch dat je nu door griep geveld bent, het wordt beslist geen leuke lazy sunday voor jou! Uitzieken is inderdaad de boodschap, je goed verzorgen en heel veel slapen, dat is er de beste remedie tegen. Hou je taai hé, we duimen hier allemaal dat het snel voorbij zal gaan en je daarna weer volop van het leven genieten kan!
    OT: bedankt om desondanks toch even langs te komen en lieve reactie achter te laten…

    Like

Geef een reactie

