Van joggen tot een bevalling (en alles er tussen in)

Wat is november toch mooi begonnen, gisteren begon het met wat mist, maar hier in Almere trok de mist om een uur of 10 alweer helemaal weg. Nadat ik wat gestreken had, was het tijd voor mijn hardloop  Jog-rondje. Ik ging naar boven om mijn hardloop outfit te pakken, maar zag dat mijn roze trainingsjasje in de was lag. Geen probleem, ik heb nog ergens een zwarte, dacht ik, maar waar dan? Nadat ik alle kasten had uitgeplozen, uiteindelijk niets gevonden, zag ik op het wasrek het trainingsjasje van mijn oudste zoon hangen. Ik dacht wat jij kan kan ik ook, maar dan beter, en die gedachte sloeg op het feit dat hij gistermorgen, een spijkerbroek in zijn kast vond, die hij aantrok, die qua lengte wel goed zat, alleen qua breedte veel te wijdt was. Ik hoor zijn vader boven tegen hem zeggen: ‘Hmm, hoe kan dat nou? Doe dan die riem aan, dan lukt het wel, hoewel, bij je benen zit ie broek ook wel raar’. Ik hoor dat, terwijl ik aan het reageren ben op een blog, en roep: weet je wel zeker dat het zijn broek is? Misschien is ie wel van mij?’ Voor de zekerheid loop ik toch naar boven, en zie in een oog opslag dat het mijn spijkerbroek is die hij aan heeft. Ik kijk nog even achter op het labeltje en het bewijs is geleverd. Conclusie: mijn zoon van bijna 13 jaar heeft nu net zulke lange benen als zijn moeder, maar is nog steeds 8 cm kleiner dan mij, dat wordt een lang ent!!

ik in het trainingsjasje van mijn zoon

Ik pakte dus het trainingsjasje van mijn zoon en trok m aan. Lengte prima en eigenlijk de breedte ook. Gelukkig, geen excuus om dit rondje niet te gaan lopen. Ik loop altijd met Evy, Evy motiveert mij met haar mooie belgische accent, ze is lief, ze spoort me aan. En laat mij ook nog genieten van de muziek. Zoals ik al schreef was het prachtig weer. De lucht was zo schoon leek wel, en mijn longen zogen gulzig de lucht in.

Als ik loop dan moet ik nergens aan denken, dan moet ik luisteren naar de muziek, en mij meevoeren naar een soort van trance, als ik dat bereikt heb, gaat het wel goed. Maar omdat ik aan een schema zit: 8 min joggen, 2 min lopen, 10 min joggen 3 min lopen, 8 min joggen, 2 min lopen, en klaar! Is het vaak na de eerste 2 min. lopen weer moeilijk om dan weer in die trance te raken, en daar gaat het vaak mis. Maar gister ging dit schema goed. Ik moet dan wel mezelf dwingen om niet te denken:, ik kan niet meer, ga gewoon lopen, etc etc. want dan ben ik het haasje. Ik denk vaak aan mijn vader als ik hardloop, en dan weet ik dat ie zegt: begin met de laatste kilometertjes, dan heb je die vast gehad. Maar ook: ben jij nou een hollandse meid, hup hup hup, je kan het. Maar ik denk ook vaak aan mijn twee bevallingen. Ja echt waar, hoe dan? Ik ben bij beide jongens ingeleid (hoge bloeddruk, zwangerschapsvergiftiging) en vooral bij de tweede had ik een enorme weeenstorm, maar de jongste was er wel in een uur en twintig minuten, wat ze dan weer een stortbevalling noemen, en als je dat weer opzoekt op internet, dan kun je lezen dat je daar ook weer geestelijke problemen van kan krijgen, maar dat heb ik niet gehad, maar dat terzijde, 😉 Ik denk dat dan omdat ik toen ook niet kon zeggen, nu even stoppen, nu even niet, toen moest ik ook door, en zo verzet ik dan die metertjes met het joggen (ja hardlopen is iets teveel eer vind ik zelf).


Terwijl ik liep genoot ik van de prachtige natuur, de mooie kleuren aan de bomen, en de dieren die nog niet weg zijn getrokken naar warmere oorden. Na de cooldown ben ik nog wat foto’s gaan maken, omdat ik dacht, wat woon ik hier toch mooi, deze foto’s zijn genomen echt zo’n 100-200 meter van mijn huis, ik woon er eigenlijk midden in.

Nadat ik de foto’s had gemaakt, rende ik toch richting huis, ik begon het namelijk aardig koud te krijgen. Maar na een lekkere warme douche, kon ik er weer tegen.

En? Hebben jullie ook zo genoten van het weer?

29 thoughts on “Van joggen tot een bevalling (en alles er tussen in)

  1. Wat vliegt de tijd dan he, en dan ook terug denken hoe gek het bijv. voor mijn moeder geweest moet zijn ooit, dat ik haar kleding paste, en zij de mijne, hahaha dat was op school toen ik maatje 38/40 had in die tijd 😉 Voor mij ligt dit dan ook wat anders, maar dat weet je, ik mag niet eens rennen, heb het ook nooit gekund, ik ben een zwemster en ja daar zit dus een verschil in, de capaciteit van de longen is dan anders ingedeeld, het één niet beter dan het ander, maar gewoon anders. 😉

    Maar goed, fietsen kan ik wel en dat blijf ik dan ook doen zolang het zo mooi is buiten en ja ik geniet er ontzettend van 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Grappig dat jullie elkaars kleding min of meer passen! En ja, het afgelopen weekend was ik haast niet thuis want anders had ik echt de hele tijd in de mist gezeten maar nu heb ik eerst lekker genoten in Zwolle om vervolgens 2 dagen heerlijk te badderen en te relaxen in Nijmegen!

    Liked by 1 persoon

  3. Ongelooflijk toch hoe hard kinderen groeien… voor je het weet is je zoon de deur uit!
    En jij was nu al de deur uit in de zijn outfit hihi, gelijk heb je, hij is daarmee begonnen hé *wink, big smile*.
    Je hebt dus heel wat miserie gehad bij je eerste bevalling, gelukkig heb je er daarna niets aan over gehouden…
    Tja, wat een mens zo allemaal overdenkt bij een rondje joggen hé Natasja?
    Het is dus een wonder dat je daarnaast ook zo’n knappe serie wist te schieten!
    Trek je er vandaag weer op uit? Geniet er van…

    Liked by 1 persoon

      1. Doe jij dat dan niet elke dag meid? Die indruk heb ik toch en weet je, ik bewonder jou daarvoor!
        OT; jij verdient een 10 op 10, is het niet voor je antwoord, dan toch voor je steeds zo mooie logjes én je reacties bij mij…

        Liked by 1 persoon

  4. Heerlijk he zo een warme douche na een run. I freakin love it.

    Evy heeft mij helaas niet kunnen helpen, ik moest het met mijn eigen stem doen 😉 Toevallig heb ik vanochtend een hardloopshirt van mijn man gepikt hahaha. Het zat nog goed ook 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

