Lazy Sunday Afternoon #17

Na de verschrikkingen van Parijs maar ook in Libanon, laten we dat ook niet vergeten, gaat ons leven gelukkig gewoon weer verder. Welk liedje wordt het vandaag. Ik heb er diep over nagedacht, eerst dacht ik Imagine van John Lennon, maar ja dat ligt ook weer zo voor de hand, en eigenlijk is dat het liedje van mijn vader, ik bedoel voor mijn vader;-)

Alle pijn en verdriet, het wordt eigenlijk niet eens allemaal bepaald door haat, maar ergens ook door liefde. Liefde kan heel veel pijn en verdriet doen, en vaak verlammend aan voelen, en als dat gevoel doorgaat naar haat kan dat zeer ernstige gevolgen hebben. Wat ik goed vind, vind jij misschien fout, wat jij fout vindt, vind ik misschien goed, alleen is mijn ego niet zo groot om mijn mening over te brengen. Een verhaal, een situatie is niet alleen zwart-wit, het is niet alleen links of rechts, er zijn zoveel meer kanten, voorkant, achterkant, etc etc.

De liefde voor iemand kan je tot waanzin drijven, je kunt in een situatie komen waarin je handelt zoals je nooit voor mogelijk hield. Neem nou mijn kinderen, de liefde voor mijn kinderen is zo groot, dat als iemand hen wat aandoet, dit mij tot waanzin zou kunnen leiden, en ik dingen zou kunnen doen die ik nooit voor mogelijk hield. Haat en liefde, liggen dicht bij elkaar. We zijn mensen, en maken fouten, veel fouten, verdraagzaamheid is verder weg dan ooit, links beschuldigt rechts en rechts beschuldigt links, en ego verbied ons om ook eens naar de andere kant te luisteren.

Waar wil ik heen in deze Lazy Sunday Afternoon, eigenlijk dat als we ons allen een beetje openstellen voor elkaar, wat is de reden dat de een een andere mening heeft dan jij, en jij dit niet gelijk afkapt als ik ben het er niet mee eens maar luistert naar het waarom, we van elkaar kunnen leren. All we need is Love and understanding… Best een vrolijk liedje met een mooie boodschap…

Ik wens jullie een liefdevol, begripvol, en een verdraagzame Lazy Sunday Afternoon!

10 thoughts on “Lazy Sunday Afternoon #17

  1. Mooi lied. Shirel was er meteen weg van. Die was meteen aan het dansen op het liedje. Het probleem is dat zo’n 90% van de bevolking wil dat we in vrede leven. Het gaat juist om die andere 10%. Die zullen jouw mening niet delen helaas.

    Love As Always
    di Mario

    Liked by 1 persoon

  2. Inderdaad, Love is all you need! Helaas is niet iedereen van dit gedacht en heerst haat en onverdraagzaamheid alom. Je kan onze soort in twee categorieën delen: de mensHEID maar helaas ook het mensDOM. En van de laatste soort lopen er veel te veel rond op deze aardbol, jammer genoeg!
    Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die niet alleen over alles nadenken, maar ook elke dag weer proberen de andere een beetje gelukkiger te maken…

    Liked by 1 persoon

  3. Men heeft de mond vol van de liefde is de meeste van de liedjes. Maar dat ook in praktijk brengen is meestal ver te zoeken hé Natasja? Daarom ook zette ik die innig verstrengelde paddenstoelen op mijn blog: als de natuur dat kan, waarom kunnen wij dat niet?
    Fijne, zij het stormachtige herfstdag meid!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

