Lazy Sunday #20

UB40 dankt zijn naam aan een voormalig formulier van de sociale dienst om een werkloosheidsuitkering aan te vragen.

UB40 wordt op 1 januari 1978 opgericht door een stel werkloze vrienden die behalve hun jeugd ook een voorliefde voor reggae delen. Ali Campbell kreeg in een café ruzie met iemand die zijn favoriete muziek afkraakte en tijdens de ontstane vechtpartij verloor hij bijna z’n linkeroog. De schadevergoeding, 4000 pond, die hij kreeg wordt gebruikt om de instrumenten van te kopen. Nog voordat ze die überhaupt onder de knie hebben zijn Ali en Brian al bezig om overal posters op te hangen. Bron:Wikipedia 

UB40 mijn broer draaide deze platen grijs, ik vind ze ook leuk maar vroeger was ik meer van de wat commerciële muziek van UB40 terwijl ik nu eigenlijk alles heel erg kan waarderen ook de oudjes. Van de zomer waren Vriend, Zoon en ik, bij a night at the park waar we Ali en consorten live zagen, en ze waren het niet verleerd.

Dit nummer is toch wel mijn lievelings zeker live…

Geniet van Red Red Wine! Fijne Lazy Sunday! Deze keer twee versies, de lange en de korte versie met clip

23 thoughts on “Lazy Sunday #20

  1. Red red wine is ook mijn favoriet lied van deze niet genoeg geprezen groep. Je hebt me dus plezier gedaan met dit dit mooi lazy sunday log lieve Natasja, reuze bedankt daarvoor!
    En hopelijk ga jij nu welgezind de dag in…

    Liked by 1 persoon

  2. I love UB40!! Dankzij mijn man 😉 Hij is zelfs als kind samen met zijn moeder naar een concert van UB40 geweest.

    Wat een bijzonder verhaal over de band dit wist ik.

    Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen lieve Natasja, en hopelijk wordt die het begin van een even goede week voor jou!
    Je kon alvast lekker lui de zondag doorkomen (althans dat hoop ik) zodat je er weer fit en vol moed tegen aan kan gaan…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

