Aan de Botox

Sinds ik thuis ben, heb ik niet alleen meer tijd om te hardlopen, maar ook om televisie te kijken. En zo kwam ik sinds tijden weer bij The Bold and The Beautiful terecht. Ik hoor jullie denken, loopt dat nog steeds? Ja dat loopt nog steeds.


Ik weet nog dat ik het vroeger bij mijn ouders samen met mijn ouders keek. Ik was altijd voor Brooke Logan, de Blondine die altijd met streed met Schoonmoeder (to be or not to be ;-)) Stephanie en andere vrouwen waaronder de knappe Doc Taylor Hayes, om de gunsten van Ridge Forester, de vleesgeworden Ken. Ik was altijd voor Brooke. Ik vond haar bloedmooi en ik vond het zielig hoe Stephanie (schoonmoeder) met haar altijd de vloer aanveegde, en Ken uhm Ridge liet het eigenlijk altijd maar op zijn beloop, kon nooit kiezen, pakte de vrouw die voor hem stond, en Brooke kreeg altijd (oeps daar is ie weer sorry ;-)) de zwarte Piet toegespeeld.  Na mijn blog over sinterklaas en zwarte piet bedacht ik mij dat het voor iemand die Piet heet ook niet makkelijk moet zijn, het hele zwarte pieten verhaal, maar dat even terzijde 😉


Op een gegeven moment ben ik gestopt met het kijken van The Bold, dat is gekomen toen zij jaren geleden van RTL4 naar SBS6 gingen en ze geen vast tijdstip meer hadden. Toen ik het dus na mijn eerste rugoperatie in 2011 weer ging kijken op RTL Lounge, vaste tijd elke doordeweekse dag, schrok ik mij wild over de strakgetrokken hoofden van de vrouwen. Oh wat was die knappe Doc lelijk geworden, ze leek wel op the beast van Beauty and the beast, die tv serie. Jeetje wat botox met je kan doen. Ik vind gewoon dat zo’n bloedmooie vrouw nu misvormd is. Het is gewoon eng om naar te kijken.


Gelukkig zag Brooke er toen nog normaal uit, maar na mijn tweede rugoperatie in 2014 is dat wel helemaal veranderd, ook zij heeft de botox spuit gevonden en echt ik zou tegen haar willen zeggen:, Meid wat heb je je zelf aangedaan, je mond is misvormd, je jukbeenderen zijn veel te vol gespoten, wat zonde zeg.


IK ben geen voorstander van gesleutel aan een gezond gezicht. Er zijn maar weinig vrouwen waarvan ik vind dat ze er mooier door zijn geworden, een daarvan is Patricia Paay, daarvan kan ik zeggen ja je ziet er mooi uit, maar de rest, ze lijken allemaal op the beast…

En … zouden jullie botox in je gezicht laten spuiten, als je het idee hebt dat je meer rimpels krijgt?

30 thoughts on “Aan de Botox

  1. Haha… B&B is bij ons afgevoerd, ik keek het heel af en toe wel eens, maar na 20 afleveringen missen konje nog altijd volgen.. Het enige wat ik ooit zou overwegen om te laten (moest het nodig zijn), zijn mijn oogleden laten ophalen …. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Elke rimpel in je gezicht heb je verdient, elke rimpel vertelt ook iets over alles wat je in je leven hebt meegemaakt…. Dus nee, geen botox aan mijn lijf hoewel ik steeds meer op mijn moeder ben gaan lijken nu de jaren voorbij zijn gevlogen hihi.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik kan me voorstellen dat als je vroeg verouderd je die diepe lijnen wilt weghalen of verminderen. Ik vind dat als zulke ingrepen je innerlijke liefde/acceptatie en kracht etc vergroten, dat er niets mis mee is.
    En alles waar TE voor staat is………. behalve tevreden dan hé 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Och Taylor Hayes, ik vind het niet mooi en hoop dat zij er gelukkig mee is. Ik ben niet voor of tegen botox of andere ingrepen, dit is persoonlijk maar mooi vind ik het zelden.

    Liked by 1 persoon

  5. Ja ben het helemaal met je eens: mooier wordt het er bepaald niet van! Sowieso vreselijk al die focus op uiterlijk. Ik gebruik niet eens make-up en ben bovendien als de dood voor naalden haha 😛 Nee zou het nooit doen!

    Liked by 1 persoon

  6. Voor jou lieve Natasja:

    Als ik terug kijk op mijn leven,
    laat ik mijn gedachten zweven.
    Daarbij denk ik keer op keer,
    morgen weer een rimpel meer?

    Rimpels zijn het, die mij boeien,
    laten ’t ouder worden bloeien.
    Zolang mijn levenslicht mag schijnen,
    heb ik maling aan die lijnen.

    Liefde, vriendschap, echte trouw,
    vind ik terug in iedere vouw.
    Als ik dit zó eens bekijk,
    maakte dit mijn leven rijk.

    Tegenslag deed mij soms beven,
    natuurlijk ging dát rimpels geven.
    Vreugde won dit na een poos.
    Het bestaan weer rimpelloos.

    Hier heeft de natuur een taak,
    balans te vinden, goede zaak.
    Dat werd de weg, waar ik voor koos,
    want puurheid is NOOIT rimpelloos!
    © Marieke van de Feijst

    Liked by 1 persoon

  7. Kan me er nu helemaal niks bij voorstellen. Ik vind het vaak ook niet mooier worden. Al weten we het van die gevallen die er wel mooier van worden misschien niet… Haha, alleen de ingestorte koppen waarbij het zo overduidelijk is.
    Maar ik kleur wel mijn haar en scheer m’n lijf, ook niet heel erg natuurlijk. Ik hoop dat iedereen gewoon lekker blijft doen waar die zichzelf het beste bij voelt.
    Jouw lippen echt prachtig op die foto, niks meer aan doen! ;D

    Liked by 1 persoon

  8. Je bent niet mooi zonder botox-injectie,
    tienduizend euro voor een schaamlip correctie
    niets is te veel en niets is te gek.
    Een vrouw doet alles voor een strakke bek,
    maar ik vind rimpels bij mensen juist zo leuk,
    het geeft karakter zo hier en daar een kreuk.
    Ik ben niet bang en ik ben het nooit geweest,
    krijg ik een rimpel dan geef ik een feest. (…)
    © Esther Groenenberg

    Goede morgen Natasja, jij denkt er net zo over als ik en Esther in dat mooi lied van haar hé?
    OT: ja hoor, ik ken die serie, mooi hoor!

    Liked by 1 persoon

  9. Ik weet niet, ik denk dat rimpels juist het karakter laten zien. Botox, je ziet het zoooo goed! En dat maakt het ook lelijk. Het moet ook allemaal overdadig worden gedaan, want ronduit zonde is! Nee, doe mij maar puur natuur.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

