Je kunt mijn rug op#6

Wat vooraf ging.

Ik ben anderhalve maand thuisgebleven, ik had wat meer rust nu, en wilde graag weer aan het werk, heerlijk onder de mensen. Mijn rug was minder stijf nu, alleen die brandende pijn aan de rechterkant richting mijn heup, die doorstraalde naar mijn tenen was er nog. Mijn voet die al een tijd pijn deed, werd gevoellozer. Ik had altijd koude voeten, en soms had ik het gevoel dat ze met een touwtje mijn tenen afbonden. Ik heb zelfs weleens onder het autorijden zo’n pijn/kramp, hoe moet ik het omschrijven, in mijn voet en been gehad, dat ik mijn schoen uit wilde trekken, wat natuurlijk niet ging onder het auto rijden. Dan probeerde ik de pijn te negeren en door te rijden, wat kon ik anders. Tot ik stil stond voor een stoplicht en ik mijn schoen kon uittrekken. Ik wreef even snel over mijn pijnlijke been en voet en reed verder. Thuis aangekomen wist ik niet hoe snel ik op mijn bed moest liggen om bij te komen.

 

van zo'n houding zou je ook een hernia krijgen
van zo’n houding zou je ook een hernia krijgen

 

Omdat ik het gevoel had dat mijn dokter mij niet serieus nam, ging ik zelf opzoek naar hulp. Ik begon bij de chiropractor, die mijn rug weer wat mobieler maakte, die raadde mij aan om drie keer in de week te komen, wat ik trouw deed. Goud geld heeft het mij gekost. De behandeling duurde echt hooguit 10 minuten, waarin ik op de behandeltafel moest liggen eerst bewoog de tafel zeg maar richting mijn benen omhoog en omlaag, om het los te maken, dan pakte hij de linkerkant van mijn lichaam, waar hij met zijn volle gewicht op mijn rug duwde en trok totdat ie krak hoorde, vervolgens pakte hij de rechterkant van mijn lichaam waar hij hetzelfde deed, en dan was de behandeling voorbij. Natuurlijk voelde het wel even lekker dat het weer wat losser zat. Maar nu vraag ik mij af of hij mijn rug niet kapotter maakte dan het was. Later hoorde ik dat het helemaal niet goed is om drie keer in de week gekraakt te worden. Maar ik vond het in het begin wel lekker, ik kon weer wat beter bewegen, was wat minder stijf, maar na een paar keer schoot het weer in mijn rug, alleen dan richting mijn SI gewricht, maar dat was al pijnlijk genoeg.

Bij alles wat ik deed kraakte en knakte mijn heup, had ik pijnscheuten in mijn rechter been. Als ik aan het koken was dan legde ik mijn pijnlijke been op het aanrecht om het te ontlasten, ik rekte en strekte me rot met het been. Ik ben nogal lenig, dus ondanks de pijn kon ik nog heel veel strekken. En anders ging ik gewoon door de pijn heen.

Soms wist ik gewoon niet meer hoe ik liggen, zitten of staan moest, maar ik ging braaf door. Het klinkt gek maar je gaat wennen aan de pijn, alsof het bij je hoort, al vergt het veel energie. Je houding wordt anders. Slapen ging alleen met voldoende ibuprofen, dat verzachtte het enigszins, maar bestreed de pijn al lang niet meer.

Omdat de Chiropractor uiteindelijk ook niet hielp ging ik naar een Osteopaat, daar hoorde ik veel goede dingen over, ook dat heeft mij heel veel geld gekost, zonder resultaat. Er moest wat gebeuren, we waren ondertussen al weer drie kwart jaar verder, ik was niet aan het leven maar aan het overleven, met een lach op mijn gezicht.

Volgende keer: terug naar de dokter

13 thoughts on “Je kunt mijn rug op#6

  1. Ai, wat maakte je daar allemaal mee… het hielp blijkbaar niets en je was een pak geld armer! Zo te zien heb je later wel hulp gekregen want je loopt nu weer iets pijnlozer rond. Benieuwd naar het vervolg!
    OT; de bij-tank-dag wordt door Lefla verzorgd, vandaar die grote lap tekst. Zo iets lukt me nog niet maar dat komt wel…
    Fijne nieuwe week meid, ook al komt deze wens een dagje te laat…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

