Complimentendag!!

Ja voor deze speciale dag verzet ik mijn vaste  item, je kunt mijn rug op (nog 4 keer), naar donderdag. Want vandaag is het complimentendag!! Deze dag wordt sinds 2004 gehouden.

Het doel van die Dag blijkt simpel: Geef een van uw collega’s, vrienden of een toevallige passant eens een compliment. Over hoe leuk die er uit ziet, hoe lekker die ruikt of hoe goed die zijn of haar werk doet. Omdat dat de samenleving een heel stuk vriendelijker maakt, verklaren de organisatoren.

Let overigens op: Het compliment moet niet geforceerd aanvoelen. Een oprecht compliment werkt het best, aldus de website.

images

Ik vind het erg dat er zo’n dag gehouden moet worden. Dat het moeilijk schijnt te zijn om iemand een complimentje te geven. Ik heb zo’n dag niet nodig, en ik geef graag en veel complimenten. Mijn ex-collega’s zeiden ook altijd dat ik een van de weinige was die tegen iemand zei dat ze er goed uitzag, of dat iemand iets goed gedaan had. Ik hou van complimentjes geven, het geeft mijzelf en ook een ander een goed gevoel. Dus ja ik doe het ook voor mijzelf. Is dat egoïstisch? Haha je zou het kunnen zeggen. Zelf heb ik weleens vreemd gereageerd op complimenten zo van: ja dat weet ik, of ja dat vind ik zelf ook, maar ook wel: vind je dat echt, omdat ik me geen houding wist te geven.

images-2

Een compliment krijgen is natuurlijk hartstikke leuk, tenminste dat vind ik wel, alleen ja echt waar, maakt het mij wel wat verlegen. Ik geef graag dan ik ontvang, hoewel het nu meer in evenwicht is dan vroeger.

Volgens de website moet het compliment niet geforceerd voelen, maar juist door zo’n dag in het leven te roepen is het toch geforceerd of niet?

images-1

Ik roep daarom ook een ieder op, om gewoon een complimentje te maken, als het er toe doet, je zult zien hoeveel voldoening het geeft!!

Maar speciaal op deze dag, wil ik al mijn lieve lezers een complimentje geven, voor de lieve mooie reacties, de mooie wisselwerkingen, jullie mooie verhalen, jullie zijn mooie mensen!

Zo is die complimentendag er toch niet voor niets!

 

24 thoughts on “Complimentendag!!

  1. Goh lieve Natasja, ik geef je wel elke dag één of ander complimentje, al was het maar voor je steeds zo mooie logjes, en dat meen ik oprecht! Je weet dat toch hé en je moet die met stijl ontvangen ook!
    Maar vandaag wil ik jou een bijkomend complimentje geven en dat is over het feit dat jij er zo mooi bij loopt, je hebt je ‘looks’ mee hé!

    Liked by 1 persoon

  2. Complimentjes moeten altijd kunnen niet alleen vandaag en bij sommigen dan misschien nog geforceerd maar wel zo,maar spontaan
    Ik geniet iedere als ik hier kom van je blogje niet alleen vandaag

    Ik hoorde zo juist ook op de radio dat het vandaag ook compot dag is (appelmoes)

    Liked by 1 persoon

  3. Net als jij heb ik dit ook niet nodig, maar inderdaad, dat het nodig is, is al gek eigenlijk, ik geef alles en iedereen complimenten als ik iets moois zie etc. Of het nu om een hond gaat die goed opgevoed is, of dat ik iemand zie lopen met een prachtige outfit, dan zeg ik dat ook gewoon, vorig jaar nog op de fiets onderweg in Kruidenwijk een dame met hond die gewoon een prachtige rok met top aan had, geweldige combi, kleurrijk en ze straalde gewoon, na mijn compliment, wat zie je er prachtig uit in die outfit, straalde ze nog meer…. zo gewoon voor mij.

    En jij ook dank je wel dat je bent gaan bloggen hier, hahahaha 😉 Voor jouw verhalen en herinneringen en stories 😀 en fun!

    X

    Liked by 1 persoon

      1. En zo merk je ook dat Fb en de blogwereld echt heel verschillend zijn 😉 Complimenten doen gewoon goed, en ook ik sta weleens met mijn mond vol tanden, ik hou het even netjes, hahaha en soms reageer ik ook net als jij, van ja dat weet ik toch, omdat het voor ons dan zo normaal is… schijnbaar voor een ander dan weer niet. 😉

        Liked by 1 persoon

  4. Ja precies helemaal mee eens! Leuk zo’n dag maar beter is het om gewoon elke dag iemand een complimentje te geven. En jezelf een complimentje geven is juist heel goed. Die ik ook wel eens Haha 🙂 heel fijn weer om te lezen!

    Liked by 1 persoon

  5. Right back atcha Natasja! Ik vind complimenten geven niet moeilijk, doe het graag en altijd oprecht en eerlijk. Complimenten ontvangen….tja das een ander verhaal 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Wat fijn en attent dat je “ons” een compliment maakt…!
    Het gebeurt inderdaad te weinig, ik merk wel als ik in Nederland ben, zoals vandaag, men daar makkelijker complimenten uitdeelt!
    Het is eigenlijk een kleine moeite, gewoon vriendelijk zijn ook, dat is voor velen ook moeilijk!
    🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

