(Gode)Lieve kadootjes

Vorige week woensdag was ik allerlei blogs aan het lezen, het was koud en het regende, ik was autoloos en dus aan huis gekluisterd. Opeens hoorde ik een knal beneden, het was de post. Mijn jongste zoon, erg nieuwsgierig, liep naar beneden om te kijken wat daar lag.

  
Hij kwam terug met wat enveloppen en een pakje. Kijk zei ik blij, dat is altijd leuk zo’n pakketje.

   
 Het pakketje was afkomstig van Godelieve, van liever voordelig en liever gezellig. Zij was een paar weken geleden jarig en deelde kadootjes uit hoe lief?

  
Ik was een van de 4 gelukkige die een kadootje kreeg. Ik he? Ik die bijna nooit wat wint, maar nu dus wel.

Ik maakte het pakketje open en zag verschillende kettingen en een paar oorbellen er bij. Ook zat er een leuk kaartje bij. Nou jullie begrijpen wel dat ik er erg blij mee ben. Ik vind het zo super lief van haar wetende dat ze het helemaal niet zo breed heeft. Dank je wel Godelieve, ik ben er heel blij mee!

Donderdag kon ik mijn autootje ophalen, ik vond het heel lastig om geen auto tot mijn beschikking te hebben. Het regent altijd hier, en als ik naar de stad moet (dat is zo’n 7 km vanaf mijn huis) was ik vaak kleddernat. Ook koop ik altijd teveel, zoveel dat het niet in mijn fietstassen past en dus volgehangen met tasjes aan mijn stuur, naar huis fietste. Het is me vaak overkomen dat een tasje stuk ging, dat de eieren tikte tegen het stuur, dat ik wijdbeens moest fietsen anders raakte ik een tas, ik was het zat!

Ik zie ze wel die mensen die alles op de fiets doen en ik heb immens veel respect voor hun, maar ik ben er niet tegen bestand, noem me verwend, lui, arrogant, maar ik ben super blij met mijn witte Aygo, ik heb er hard voor gewerkt! Noem het een afscheidscadeau van mijn werk… 

Gister ging ik hardlopen met mijn moeder. Ik heb mijn moeder van 69 jaar aangespoord om te beginnen, ze was al een paar keer begonnen zonder mij, maar gister liepen we samen, hoe leuk is dat. Het waaide en het was fris, ik kwam niet in mijn ritme, maar ik vond het zo schattig hoe mijn moeder liep. Toch loop ik liever alleen, lekker mijn eigen ritme.

Ik hoop dat het snel weer wat warmer en zonniger wordt, dat loopt gewoon lekkerder.

Mijn autootje is nu al onmisbaar, we zijn al dikke vrienden, ik kon weer lekker naar de markt, en meenemen wat ik wilde. Hoe heb ik ooit zonder gekund.

26 thoughts on “(Gode)Lieve kadootjes

  1. Goh, jij bent de laatste paar dagen verwend hé, met dat mooi cadeau en dan nog je nieuwe wagen er bij. Blij voor je, geniet er van! En je moeder overhalen met jou te gaan hardlopen? Wel, je moet het allebei maar kunnen!

    Liked by 1 persoon

  2. Soms ben ik blij dat ik geen auto nodig heb: alle boodschappen kan ik doen binnen een straal van vijf minuten lopen! En naar mijn vriendin is het 20 minuten met de tram of 35 minuten lopen. Ik hoop – met hulp van mijn fysiotherapeut – eerdaags (weer) te kunnen fietsen.

    Liked by 1 persoon

  3. Wat lief van Godelieve en wat een leuk cadeau!! Ik deed dus wel echt álles op de fiets haha, had ook geen auto. Alleen als ik ver weg moest leende ik de auto van mijn ouders. Ik had alle kleding en tassen voor op de fiets en haalde er zelfs mijn wekelijkse boodschappen mee 😀

    Liked by 1 persoon

    1. Het was zo schattig hoe ze liep, echt zo ineen gedoken, ze zit al lang niet lekker in haar vel, ouder worden, mijn vaders ongeluk ze heeft het er moeilijk mee, ik raadde haar aan om te gaan lopen om haar hoofd leeg te maken, en dat probeert ze nu ook.

      Liked by 1 persoon

  4. ja lekker doe mij ook maar een auto, maar dan wel met chauffeur 😛 whahahahaha

    Wat goed dat jij nu een pakketje hebt gewonnen, dat is zo leuk 😀

    En samen met je moeder gelopen ook heerlijk, vandaag was het heerlijk warm trouwens, vanmiddag met de zonnestraaltjes en twee collega’s gewandeld, heerlijk!

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een leuk pakket joh! Echt ontzettend lief van haar om je zo’n pakketje toe te sturen! En ja, zonder auto… het lukt mij ook niet hoor. Ik ga op maandag als ik vrij ben meestal wel even lopend het centrum in maar dan hoef ik haast niks te hebben, hooguit even naar de bieb of een stukje kaas op de markt maar als ik boodschappen moet halen dan pak ik toch echt de auto. Lijkt me zo’n gedoe met de fiets en mezelf kennende lig ik zo om met fiets en al…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

