Lazy Sunday #34

Een aantal jaren geleden volgden Joost en ik de serie Cold Case. Een prachtige serie over zaken die heropend werden. In die serie werd heel veel met muziek gewerkt. En dan ook heel vaak van Johnny Cash.

Natuurlijk haalden we daarna zijn cd’s uit de mottenballen. En keken we de film over zijn leven, Johnny Cash werd geweldig gespeeld door Joaquin Phoenix. En zijn grote liefde June Carter werd gespeeld door Reese Witherspoon. Deze film is echt een aanrader.

De cd’s luisteren we nog steeds vaak. Zijn laatste werken zijn donker en vol verdriet, hij was zijn grote liefde June verloren, en zelf was hij ook ziek, en voor hem hoefde het ook niet meer.

Johnny Cash stond bekend als THE man in Black, omdat hij altijd zwart aan had.  Het nummer À boy named Sue is echt geniaal, luister maar goed naar de tekst. Hurt is doorspekt met verdriet aan het einde van zijn leven, en à ring of fire is vol leven en liefde samen met June.

Ik kan jullie de film Walk the Line echt aanraden. En zijn muziek trouwens ook! Geniet op deze Lazy Sunday!

Hieronder de nummers:

16 thoughts on “Lazy Sunday #34

  1. Oh ja, de serie Cold Case, die mogen ze van mij absoluut herhalen, zo jammer dat je die serie niet op dvd kan kopen ivm de rechten juist vanwege de muziek die ze gebruiken, maar ik moet eerlijk zeggen, dan heb ik de afleveringen met Cash gemist zeker, hahaha maar die van de eighties bleven bij mij vooral hangen natuurlijk 😛 Of de sixties ook maar dan hoorde ik andere artiesten.

    En Walk the Line, die staat nog in mijn opnames, heb hem dus opgenomen moet hem nog zien.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Een schitterend artiest, blij dat jij er je Lazy Sunday aan gewijd hebt want het is heerlijk hem nog eens terug te zien en te horen!
    Ha, jij bent ook fan van Cold Case hé. Nu ja, ik had dat wel gedacht want onze interesses en smaken lopen altijd parallel soullsister!
    Fijne zondag lieve Natasja, volop genieten hé of dat tenminste toch proberen…

    Liked by 1 persoon

  3. (ik klik te snel) en deze nummers zijn heel mooi. Volgens mij staat Walk the line niet op Netflix, ik ga zo even kijken, check ook meteen of Cold Case erop staat 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

