Lazy Sunday #35

Er is veel gebeurd afgelopen week, zo was er die verschrikkelijke aanslag in België en in Nederland het overlijden van een (voetbal)Icoon. Wie kent Cruijff niet, zelfs in Isla Margarita riepen ze gelijk Cruijff toen we vertelden dat we uit Nederland kwamen. De Ajaxcied die zijn afscheid bij Feijenoord vierde. Een man met een eigen mening en een missie, daar kan ik respect voor hebben.

Vandaag  twee prachtige nummers van Simon and Garfunkel. Als klein meisje hield ik het nooit droog als ik bright eyes hoorde die clip is ook zo vreselijk zielig. Maar ook bij de Sound of Silence houd ik het niet droog mijn. Ik ben nou eenmaal zo hard als Barbapapa zei ik vroeger altijd. En net zo flexibel ook.  Ook een mooi eerbetoon aan Johan door Kees Prins vandaag.

Ik huilde vroeger ook bij Kamahl the Elephant Song, ik wist niet eens waar het over ging, maar al bij de eerste tonen begon ik te huilen. Hetzelfde bij Pappie loop toch niet zo snel. 

Mijn moeder zegt altijd: je huilde niet snel maar als je huilde dan hield je niet snel op. Nou hier dan mijn tranen trekkers!

Ben jij ook iemand die kan huilen om muziek? Of doet het je niet veel ?

http://youtu.be/cGyQmH9NZcw

http://youtu.be/L-JQ1q-13Ek

En dan een mooi eerbetoon aan Johan Cruijff

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/355082

24 thoughts on “Lazy Sunday #35

  1. Goede morgen Natasja, en hopelijk is die het begin van een mooie, luie paaszondag.
    Ja, sommige muziek doet me wat en raar maar waar: bij Bright eyes hoorde en de Sound of Silence moet ik nog altijd een traantje wegpinken. Nou ja, dat is niet verwonderlijk hé, we hebben immers dezelfde smaak…
    Als uitsmijter:

    paashaas?

    wa zijt ge me die eieren?
    der is toch echt geen clue?
    nen haas die eiere legt
    was da vo loos gedoe…

    zelfs me n bekke goeie wil,
    komt ge daar toch nie bij?
    ’t is gewoon te ver gezocht,
    geen logica, tussen haas en ei…

    doe gwn is effe redelijk
    waarom geen paaskip?
    zo ’n dikke tamme hen
    me bruine eiers in haar slip

    da’s toch wel aanvaardbaar
    los van die chocola
    ’t is alleszins beter te gelove,
    dan die haas van onze pa…

    Naar boven
    © jef

    *wink, big smile*

    Liked by 1 persoon

      1. Leuk paasweekend gehad lieve Natasja? Niet te veel van de chocolade gesnoept zodat je du niet met een indigestie zit hihi? Het zal wel gezellig geweest zijn met je ouders, broer en schoonzus, heerlijk!

        Liked by 1 persoon

  2. Er zijn meer nummers waar ik tranen met tuiten heb gehuild, het punt is wel, dat het mij op dat moment iets moet doen, zo kon ik na het overlijden van mijn opa niet huilen, wat ik ook deed…. totdat ik deze single opzette die nog in de kast ligt, nu even niet, maar het heeft mij geholpen om eindelijk mijn tranen te laten gaan op een dag… repeat en ik kon moeilijk stoppen met huilen…… denkend aan mijn opa….

    En in mijn depressie tijd, met mijn beste vriend, Venice die hij mee bracht, heel veel nummers die hij mij gaf, hele albums…. teksten, ik heb wat af zitten janken wat de ziel reinigt, maar als ik nu luister naar diezelfde nummers, dan glimlach ik juist, en dank ik voor wat zij mij gebracht hebben, hulp om opnieuw te leren huilen, mijn ziel te reinigen.

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Heel soms moet ik huilen bij bepaalde nummers. Het zijn dan wel vaak Turkse nummers (die zijn goed in drama haha). The big JC is er niet meer maar hij laat genoeg achter om heel trots op te zijn.

    Liked by 1 persoon

  4. Zoals je bij mij aangeeft lieve Natasja had jij een heel druk en leuk weekend zodat je maar niet aan een nieuw log toekomt. Jammer voor ons, maar niet voor jou hoop ik omdat je blijkbaar nog altijd aan het nagenieten bent…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

