Gedichtje

Heb je dat weleens gedaan,

Dansen in de regen,

Je proeft het water op je lippen,

De regen voelt als een zegen,

Heb je dat weleens gedaan,

Gestaard naar de zon,

Het goud verbrandde je ogen,

Alsof je niet meer zonder kon,

Heb je dat weleens gedaan,

De mooiste bloem geplukt,

En vermorzeld met je vingers,

Die je beter had laten staan

Is het je weleens gelukt,

Vol overgave te genieten,

De ware liefde te voelen,

En dan toch te verliezen,

Heb je dat weleens gedaan,

Is dat je gelukt,

Dan treft je geen blaam,

Maar dan ben je van de pot gerukt!

17 thoughts on “Gedichtje

  1. De bloem, echt niet, maar dansen in de regen, ja, gerend zelfs door een onweersbui express, het begon en ik ging naar beneden en ben zo het park ingerend, vorig jaar nog, hahahaha
    Ja, weet je toch? Dat ik van de pot afgerukt ben 😛

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Ook met onweer? lol… oh dat is zo erg, dan in een zomerjurkje het liefst op slippers, zo heerlijk… al die mensen die dan eventueel nog voorbij komen in het park…. want ik heb zelfs in het gras gelegen gewoon hier :O hahaha

        Liked by 1 persoon

  2. Mijn kinderen rukken die bloempjes uit de grond en ik krijg ze met een big smile van ze. Ik denk dan wel ouch…en wil de eigenlijk vertellen dat ze de bloemen moeten laten staan maar het is toch zo ontzettend lief.
    Anyyyyyyhowwww mooi gedicht zeker met plezier gelezen.

    Liked by 1 persoon

    1. Toen hier een kat was overleden nu 4 jaar geleden, plukte mijn jongste uit een tuin van de buren een tulp… Ik zei, normaal mag het niet maar als ze weten dat het voor Tijgertje is zullen ze het vast niet erg vinden.

      Like

Geef een reactie

