Lazy Sunday #39

Kippenvel over mijn hele lijf, een brok in mijn keel. Slikken, slikken nu, tranen branden achter mijn oogkassen, ik knipper ze weg.

Nee, nee, niet weer een, nee, nee, nee, maar helaas, helaas heeft de man met de zeis, magere Hein, weer een legende van de aarde geplukt.

Prince, nee hij kon mij fysiek niet bekoren en zeker als puber vond ik hem niet de moeite waard. Tot totdat ik de film Purple Rain zag, tijdens muziekles, vraag me niet welk jaar het was. Ik begon zijn muziek te waarderen, bestelde bij de cd club de greatest hits cd en ik was gek op de cd Diamond and Pearls.

Als ik het nummer beautiful girl in the world hoorde dan wist ik dat het voor mij was, en zo voelde ik me dan ook.

Op deze manier gaat het snel met de sterren uit de jaren ’80, mijn tijd, en dat dat vind ik confronterend. Wat ook confronterend is is dat Prince veel pijnstillers slikte, en opeens dacht ik: in mijn slechte tijd met mijn rug slikte ik ook de dubbele dosis.

Prince hij is niet meer, maar laat ons achter met een schat aan prachtige muziek.

Prince is dood, lang leve Prince!!

18 thoughts on “Lazy Sunday #39

  1. Ik had het gisteren in mijn logje nog kort over zijn song ‘beautiful girl’ – geen mens die er aandacht heeft aan geschonken :), maar ik vind dit ook één van zijn mooiste liedjes. ‘Idolen’ zeggen me niets, nooit geweest. Het nieuws van zijn overlijden was even schrikken, maar dit is niet meer dan het leven. Zijn muziek zal blijven bestaan, net als die van Elvis vandaag nog steeds makkelijk bereikbaar is.
    Geniet van je zondag!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben nooit een grote hevige fan geweest van artiesten maar de enige waar ik nu echt wel van onder de indruk ben is dit overlijden. Puur omdat hij mij omverblies vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde begin jaren 80, nog voor Purple Rain. En dat is lang zo gebleven, met elk optreden dat we hem gezien hebben..

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb niet met je mee gesnotterd, ik kende de mens helaas niet, maar vind het doooooooooooooodjammer :(, we hebben hem een paar keer live gezien (zelfs in “the golden circle”) en hij is gewoon een raspaard, een allround artiest die alles aankon, optredends gaf waar je van begin tot eind, 5 uut aan een stuk, gefascineerd naar stond te kijken, wat kon die man… Pffff!!!!
    Fysiek was hij ook mijn type niet hoor lieverd 😘
    🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Of je er nu fan was of niet, iedereen moet toegeven dat het een veelzijdig kunstenaar was die een schat aan muziek en teksten heeft nagelaten. Veel te vroeg gestorven ook, zijn oeuvre stopt hiermee helaas..
    Voor jou was het dubbel confronterend omdat jij ook zoveel pijnstillers nam. Maar denk daar niet te veel aan, want dat zal wel de oorzaak niet geweest zijn edoch het hectische leven dat hij leidde…
    Hou je taai meid en probeer er een mooie zondag van te maken!

    Liked by 1 persoon

  5. Hmm, ik ben eerlijk gezegd niet echt fan van Prince, ik ben sowieso niet zo snel fan van iemand. Ik treur er dan ook niet echt om als een bekend persoon er niet meer is, dat is voor mij net zo erg als een slachtoffer van bijvoorbeeld een aanslag. Maar ik begrijp dat die voor velen een inspiratie is geweest. Sterke ermee!

    Liked by 1 persoon

  6. Nee ik snotter ook niet mee, de eerste artiest moet nog doodgaan dat ik er een traan om laat.
    Zo is het leven nou eenmaal. Misschien als er iets met een van de Js gebeurt… wie zal het zeggen. Maar dan ben ik er zelf vast ook al lang niet meer.
    Ik was geen fan, maar Prince was een fenomeen, gelukkig blijft zijn muziek voortbestaan!
    Sterkte!

    Liked by 1 persoon

  7. Goede morgen lieve Natasja en ik hoop dat die het begin zal zijn van een al even goed week, zonder pijn of zorgen!
    Al wat bekomen van het verlies? Ik hoop het!
    OT: heb jij ook zoveel last van claustrofobie dan? Zelf begrijp ik dat maar al te goed!

    Like

Geef een reactie

