Waar je huis woont tag

 

WAAR JE HUIS WOONT TAG, deze Tag is in het leven geroepen door de mij zo geeerde Nesrin van Daily Cup of Bla Bla Bla en Maris van Hare Maristeit. Nou daar gaat weer een deel van mijn privΓ© leven. πŸ˜‰ Ben je nieuwsgierig? Lees dan mee!

1. WAAR WOON JE EN BEN JE HIER GEBOREN EN GETOGEN? Wij wonen in Almere, mijn vriend, mijn twee zoons, mijn broer en zijn gezin en mijn ouders en schoonouders en ik wonen allemaal hier. Mijn broer en ik zijn in 1979 met onze ouders verhuisd van Deventer naar Almere. Zowel mijn broer als ik zijn beide in het ziekenhuis in Deventer (st Jozefziekenhuis) geboren. Mijn vader werkte al een hele lange tijd in Amsterdam, en het elke dag op en neer reizen van Deventer naar Amsterdam met de trein, werd op een gegeven moment niet meer rendabel. Maar he? Toen werd er een nieuwe stad uit de grond gestampt, en of mijn ouders daar geen interesse in hadden. Ik was 7 jaar toen we gingen verhuizen, mijn broer werd net 11 jaar. Het was zo anders hier, wij werden gezien als boertjes, waardoor mijn broer meer amsterdams praatte dan de Amsterdammers zelf . Er waren amper winkels en woningen, we gingen naar een noodgebouw van de super, de bakker, de bank, en dan had je het hier in Almere wel gehad. Daar waar wij woonde keek je zo uit op de grote weg. We hebben een tijdje alleen in ons blok gewoond. De huizen zouden eerder opgeleverd worden, maar door de strenge winter in 1979, werd het steeds uitgesteld, alleen wij moesten ons huis uit in Deventer, en dus hebben ze met man en macht gewerkt om ons huis klaar te krijgen. Het was spannend herinner ik me. Ik vond het bruggetje voor ons huis zo mooi, als ik er op stond en ik keek naar het water van het grachtje, dan dacht ik dat ik vaarde, naar een leven met meer belevenissen. De trap van onze kamer vond ik ook mooi, daar zat ik vaak op, en dan speelde ik alsof ik Olivia Newton John was, en playbackte Hopelessly Devoted to You. Of achter de spijlen van de trap deed ik of ik in de gevangenis zat of in een trein zat. Mijn slaapkamer was mooi met blauw bloemetjes behang, en een poster van Grease, weer Olivia en John Travolta. Mijn school was vlak achter ons huis, minder dan 5 minuten lopen en je was er. Toch verdwaalde ik in het begin nog wel. Er stond toen zo’n tank van Shell ergens ver in de straat en dat was mijn ijkpunt. De huizen leken heel erg op elkaar en soms stond ik in de verkeerde tuin. Ja ik was 7 jaar maar ging alleen naar school, er is daar ook geen straat weg, alleen een voetpad. Grappig is dat mijn broer nog steeds in het ouderlijke huis woont, mijn ouders en ik wonen ergens anders.

2. VOEL JIJ JE HIER THUIS? EN WAAROM WOON JE HIER (NIET) GRAAG? Ik zou wel heel raar zijn als ik na 37 jaar me nog steeds niet thuis zou voelen hier. Ik ben hier opgegroeid, ik heb deze stad van 2000 inwoners zien groeien na bijna 200.000 inwoners. Ik heb de noodgebouwen zien veranderen in echte winkels. Ik heb de huizen voor ons ouderlijke huis gebouwd zien worden, de snelweg zien verdwijnen. Ik heb hier gelachen en gehuild, ik heb hier gespeeld, en gevreeΓ«n. Mijn liefdes ontmoet, vriendschappen gemaakt en vriendschappen verbroken. Ik hou van de natuur achter mijn huis, dat ik hier vrij en blij kan rondlopen en niemand die er opmerkingen over maakt. Alles hier in Almere ademt mijn geschiedenis uit.

3. WIL JE HIER BLIJVEN WONEN?
Ik woon zo heerlijk hier, achter mij ligt een landbouwgrond, waar ze al 15 jaar een bestemming voor zoeken, en waar gelukkig nog geen echte bestemming voor is. Er staan bomen om mij heen en veel struiken. Ik hoor s morgens de vogeltjes miauwen, oh nee dat is mijn kat, ik bedoel fluiten en ik snuif de ochtendzon en lucht op mijn dakterras met liefde op. Mijn ouders wonen hier en mijn broer, ik zou nooit ver van mijn ouders vandaan willen wonen. Ik heb fijne buren, een heerlijk huis en een fijne tuin. Alleen als ik de hoofdprijs in een loterij zou winnen zou ik wel een huisje in een ander land erbij willen hebben, als geld dan toch geen rol speelt, vlieg je zo weer even heen en weer.

4. IN WAT VOOR EEN SOORT HUIS WOON JE?
Mijn huis is een drive in woning, elke dag probeer ik met mij auto binnen te rijden, en dan is vriendlief weer boos omdat hij de garage weer opnieuw moet opbouwen, waarom noemen ze het dan een drive in? Beneden zit een onbenoemde ruimte (tuinkamer zoals je wilt) met een slaapkamer van oudste er naast. Daarnaast zit de garage/opberghok, washok, daar tegenover zit de wc en de entree. Achter de onbenoemde ruimte ligt onze tuin, dat omringd word met een soort dijk. Op de eerste verdieping is onze woonkamer en keuken. daar zitten verder ook geen deuren in, het is een vrij open huis en dus ook vrij stoffig dat is een nadeel, en op de eerste verdieping wonen was ook vervelend toen onze kinderen kleiner waren, en het mooi weer was, want dan bleef je van boven naar beneden lopen.Op de tweede verdieping hebben we een dakterras, badkamer met toilet en twee slaapkamers.

5. WAT VIND JE HET ALLERLEUKST EN HET ALLERSTOMST VAN JOUW WOONPLAATS?
Het allerleukst aan mijn woonplaats vind ik dat ik de oostvaardersplassen in de achtertuin heb, dat ik op weg naar mijn huis door een laantje van bomen binnen kom, dat je hier uren kan fietsen in de natuur, dat er zoveel fietspaden zijn aangelegd zodat je niet met ander verkeer in aanraking komt,dat we een heerlijk centrum hebben met alle benodigde winkels (hoewel ook de crisis hier huisgehouden heeft), de fijne terrasjes in de stad.En dat ik hier gewoon mezelf kan zijn. Het allerstomst van mijn woonplaats vind ik dat het steeds drukker word, dat het inwoners aantal best wel naar beneden mag, dat er teveel auto’s zijn, dat het hier zo hard kan waaien, en dat we nog steeds geen (groot) buitenzwembad hebben.

 

6. ALS JE MOCHT KIEZEN, IN WAT VOOR HUIS EN IN WELKE PLAATS ZOU JE DAN WONEN?
Dan zou ik een huisje in Italie toscane hebben, een vast verblijf in Amerika, Australie, en mijn eigen huis hier in Almere.

7. WAT IS OP DIT MOMENT DE HOTSPOT IN JOUW WOONPLAATS? Hallo ik ben 44 jaar, ik zou het niet weten. Wat ik wel weet dat wij zelf regelmatig lunchen bij de griek in almere stad Yamas en dat het daar heel druk is. Maar een echte hotspot? Ik weet het niet, jij Suus???

Neem ook een kijkje op Nesrin en Maris haar blog voor hun antwoorden over hun woonplaatsen Arnhem en Haarlem en hun woning.
Heb je een blog en neem je deze TAG over? Vergeet ons niet als bron te vermelden en drop het linkje dan in een comment dan zet ik je op de lijst die ik over een paar weken zal publiceren op mijn blog!

Waar woon jij? Woon je er graag? Waarom wel of niet?

 

 

 

29 thoughts on “Waar je huis woont tag

  1. Whahahahahaha mag ik het weer zeggen een hotspot, wat denk je van Eindelijk, of onze schouwburg, en ook Bobbies, is ook een resto die zeer gewild is en prachtig ligt met zicht op het weerwater. En ja, hotspots kunnen ook winkels zijn naar ik begrijp, onze Euro kelder, blijkt uniek te zijn… toch wel. Kwam ik laatst achter, vooral voor de DIY en cadautjes freaks.

    En verder… ach ja, Almere Haven, de kom en de strandjes daar? Al gaan wij er wijselijk niet meer in, het uitzicht met zonsondergang kan spectaculair zijn, net als in de oostvadersplassen natuurlijk.

    Ik heb natuurlijk al een keer over ons winkelcentrum vertelt met winkels en hoe wij Almeerders winkelen, zien of ik het terug kan vinden, misschien kun je dat nog linken voor hen die meer willen zien?

    De Tritathlon? De Jazz below de Sea? Wanneer is die eigenlijk, hahaha

    Havenfestival met de kunstmarkt?

    Oh ja, dit is hem, kortom ik heb een categorie Almere, en daar staat al meer over onze stad dan ik zelf besef, dus ook bovengenoemde, Havenfestival, Pampus, het Oerbos bij Haven… en hier.. Shopaholic?

    https://mymorgaine.wordpress.com/2015/07/17/shopahlic-almere-is-the-place-to-be/

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een luxe, je familie om je heen. Dat heb ik sinds ik uit Amsterdam vertrok niet meer gehad. Hoewel, ik woonde toen in Lelystad waar mijn schoonzus en zwager ook kwamen wonen. Wij verhuisden naar Mijdrecht en zij naar Almere. Hun kinderen wonen er ook en mijn andere schoonzus. Dus ik kwam er regelmatig. Ik had een nichtje wonen in Almere-Haven maar daar ben ik nooit geweest. Ik vind het best een leuke stad, behalve de Schouwburg, verschrikkelijk wat een kille bedoening. Maar het centrum is leuk. Leuke weetjes Natasja, erg leuk ingevuld. Ik ga hem misschien ook nog wel doen.. X

    Liked by 1 persoon

      1. Ik ben er maar een keer geweest, vorig jaar mei naar Willeke alberti. Super leuke show, maar wat een saaie entourage. Intussen heb ik al zoveel theaters gezien in het land, op Vredenburg in Utrecht na (die tijdelijke blokkendoos), had ik nog nooit zo’n koud en kil theater gezien als in Almere. Natuurlijk is het een moderne stad, maar een beetje sfeer is toch snel

        Liked by 1 persoon

  3. Oh ja dat liedje kan ik ook dromen hahaha. Ik keek toen ik nog heel jong was al Grease. Dat is denk ik de film die ik het meeste heb gezien πŸ˜€ De Oostvaardersplassen lijken me zo mooi!

    Liked by 1 persoon

  4. een stad die gegroeid is van 2000 naar 200000 op zo’n korte tijd …. ‘amai zeg’ zeg ik dan op zijn Belgisch
    En dan toch nog die mooie plassen bijna in je achtertuin hebben … heb jij geluk

    Liked by 1 persoon

  5. Goh, en zeggen dat ik heel dicht bij je geliefde woonplaats ben gepasseerd lieve Natasja, maar met een groep die heel veel andere dingen te zien had kon ik echt niet vragen om even te stoppen en te controleren hoe mooi je stekje daar wel is. Het moet er heerlijk wonen zijn als ik je beschrijving er van zo lees…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

