Lazy Sunday #42

Bij jullie ook de songfestivalkoorts gestegen?? Bij mij eigenlijk niet. Niets komt meer in de buurt van de kneuterige songfestivaljaren in de jaren 70. Kleine Natasja met gewassen haartjes op de bank, met een glaasje Ranja en een schaaltje chips. Mijn roze Holly Hobby japonnetje aan en genieten.

De avond duurde lang en de puntentelling nog langer. En telkens de teleurstelling dat Nederland niet won (dat van Teach Inn heb ik niet meegemaakt)

Ik weet niet of ik ga kijken, misschien alleen de uitslag, ik gun  Douwe Bob de winst wel, hij lijkt wat op de filmversie van Jonny Cash gespeeld door Joaquin Phoenix, en ik vind het liedje heerlijk in het gehoor liggen…

Ook België vind ik echt leuk, de rest heb ik niet zo meegekregen.  De kansen liggen bij Australië las ik net, wisten jullie dat Australië nu ook in Europa ligt?? Straks is het een wereldrijk joh!!

Maar alle gekheid op een stokje, als jullie dit lezen is de uitslag al bekend. 

Natuurlijk is het wel op zijn plaats om een songfestivalnummer hier neer te zetten dus bij deze:

20 thoughts on “Lazy Sunday #42

  1. Ja echt grappig: ik kwam er ook vandaag achter dat Australië onderdeel is van Europa. Kan het bijna niet geloven… Ik heb niet gekeken, behalve het optreden van Douwe en de punten bekendmaking. Via één of andere streamingdienst kon ik dat live meekijken, best tof zo aan de andere kant van de wereld. Ik heb dus alle andere liedjes niet gezien. Nederland is 11e geworden wat ik eigenlijk best wel goed vind. Hoe je vroeger het Songfestival keek doet me ook denken aan mijn eigen jaren bij mijn ouders op de bank 😀

    Liked by 1 persoon

  2. 11 is t gekkegetal niks mis mee dus😊.rare puntentelling en rare deelnemers..maar mn chauvinisme maakt dat ik altijd even kijk.ennuh Douwe is toch welnt kijken waard..leuke grappige vent . Xx

    Liked by 1 persoon

  3. Is Australië geen deel van het Groot-Brittannië? En dat ligt toch in Europa of ben ik daar mis in? Nu ja, het festival kan niet groot genoeg zijn met heel veel deelnemers zodat we zo snel mogelijk tot één wereld komen, waarin oorlog verbannen wordt. Maar ook dat wordt voor een politieke kar gespannen, kijk maar naar de uitslag dit jaar.
    En weet je lieve Natasja, al jaren kijk ik er niet maar naar, Eurovisie Songfestival behoort ook bij mij tot mijn jonge jaren zoals bij jou, lekker genesteld op de bank met iets lekkers er bij hihi.
    Fijne zondag hé en:

    ZONDAGMORGEN
    Het licht begint te wandelen door het huis
    en raakt de dingen aan. Wij eten
    ons vroege brood gedoopt in zon.
    Je hebt het witte kleed gespreid
    en grassen in een glas gezet.
    Dit is de dag waarop de arbeid rust.
    De handpalm is geopend naar het licht.
    © Ida Gerhardt

    Liked by 1 persoon

  4. Ik herken mezelf.. zat ook als klein meisje voor mijn vader op de grond, die liefdevol mijn haar kamde terwijl wij naar de meest vreemde liedjes keken op tv (toen moesten ze nog allemaal in hun eigen taal zingen).. maar nu ?! Politieke, corrupte en beladen bedoeling is het geworden.. helemaal niet leuk meer om naar te kijken. Al komen er soms wel mooie liedjes uit.. maar ja, die hoor je ook als je naar de Top 40 luistert.

    Liked by 1 persoon

  5. De songfestivaljaren in de jaren 70 waren wel kneuterig, maar ook gezelliger.
    Was een echte feestavond.
    Knuffelen en poedelen met je kindje is eigenlijk veel leuker. Hans

    Ot. Dank je voor het verzoekje, het ligt op de Bank voor de volgende show.
    Dat is die voor aanstaande zaterdag 21 mei.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    Like

  6. Iedereen heeft hetzelfde gevoel hè, jong en oud, maar die jaren 70 en 80 waren het leukste om mee te maken. Komt ook omdat we niet zoveel andere speciale dingen hadden. Douwe Bob heeft het goed gedaan hoor en de Belgische Laura ook! Halve finales had ik niet gezien, maar de finale stond aan en ik keek met een half oog, leuk! X

    Liked by 1 persoon

  7. Ah ik zie je al zitten op de bank. Zo ging het vroeger bij mij thuis ook. Ik heb er gisteren helemaal niets van meegekregen, geen zin (meer) in. Vroeger was het zoveel leuker. Toen Anouk meedeed was ik wel weer even terug hoor 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Grote hits levert dit festival al lang niet meer op. Ik heb alleen België gezien omdat ze als eerste opkwam. Het winnende nummer vind ik maar niets en zal volgens mij rap vergeten zijn. Een nieuwe ABBA of Logan zie ik niet meer verschijnen in deze show.

    Liked by 1 persoon

  9. hahahaha ondertussen wel al wonend in almere ook, maar nog altijd inderdaad gezellig samen, score lijst uit de tv gids erbij en noteren maar hahahahaha geweldig toen!

    Nu krijg ik epileptische aanvallen als ik alleen al ga kijken van al die special effects, pfff nee doe mij maar…

    hahahaha

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

