Billy is dood,Lang leve Cheesecake

Het zat er aan te komen, natuurlijk, op een gegeven moment ben je bij seizoen 3 aangekomen en de eennalaatste dvd, en dan weet je dat het gebeuren gaat. En gistermiddag was het dan zover. Mijn oudste was thuis, en ik ging terwijl ik de sperciboontjes dopte, de gewraakte aflevering kijken.


Het leek er even op dat ik het droog hield toen Billy nadat hij Ally zijn liefde verklaarde, even moest gaan zitten, en daarna dood neer viel. Maar nee, daar kwamen de waterlanders, en niet zo maar, ze waren niet te stoppen. Mijn zoon maakte nog wat grappige opmerkingen, en terwijl de snot uit mijn neus spoot omdat ik moest lachen en huilen tegelijk, zoog ik de aflevering in mij op, en vroeg ik mezelf gelijk af, waarom moet ik nou zo huilen om een serie, het is immers maar spel. De bereikbare onbereikbare liefde, nu voor altijd, immers Billy zei voor hij dood ging, dat liefde sterker is dan de dood. Het raakt me diep in mijn hart. Al zou ik deze serie 1000x zien dan nog snotter ik op dezelfde momenten, dat zal nooit veranderen. (DVD serie Ally Mc Beal)

Nesrin heeft op haar blog een recept van Suikervrije Glutenvrije Koolhydraatarme Cheesecake staan. Het zag er zo lekker uit, dat ik ook weleens een Cheescake wilde maken, maar zelf heb ik een vol vette suikerbom Cheescake met bosvruchten gemaakt. Gelukkig samen met mijn oudste zoon, want ik ben nogal een chaoot, en als ik mijn keuken helemaal vol zie staan met troep dan weet ik niet meer waar ik moet beginnen en zou ik het liefst een potje gaan schreeuwen. Maar mijn zoon is mijn reddingsboei, samen klaren wij dit klusje wel, terwijl hij verder klopt, en roert, kan ik alvast de keuken opruimen.


Hier het recept:

De Bodem:

180 gram Bastogne koekjes

25 gram suiker

90 gram gesmolten (room) Boter

Ronde springvorm van 28 cm

Vulling:

900 ML Roomkaas (Ik gebruikte mascarpone)

1/2 theelepel zout

75 gram Bloem

Sap en rasp van 1 citroen

600 gram Creme Fraiche (die ben ik dus vergeten er bij te doen)

8 eieren

1 theelepel vanille extract

Verwarm je oven voor op 175 graden

Maak de bodem door de koekjes met de suiker en de boter in de keukenmachine (ik gebruikte een mixer bij gebrek aan keukenmachine)  te verkruimelen. Doe de kruimels in een ronde (ingevette) springvorm van 28 cm en druk stevig aan. Bak de bodem 10 minuten in de oven op 175 graden.

Haal de vorm daarna uit de oven en verhoog de oventemperatuur naar 225 graden

Maak de vulling door alle ingrediënten bij elkaar in de keukenmachine te doen. Stort de vulling op de licht gebakken bodem. Zet de taart in de oven op 225 graden. Laat hem 10 minuten staan en draai daarna de oven terug naar 90 graden. Bak de taart in 45 minuten af. Hij mag nog een beetje trillen in het midden. Laat afkoelen en opstijven in de koelkast (laat dat maar gerust een paar uur staan, ik was natuurlijk weer te vroeg)

Bosvruchtensaus:

neem een doosje bevroren bosvruchten van de supermarkt, doe ze in een pannetje met een klein beetje suiker en roer tot een dikke saus ontstaat.

Oh My God wat is ie lekker geworden. Helaas was ie bij mij wat gescheurd, maar qua smaak was ie super lekker, ik was dus de crème fraiche vergeten, maar daar heb ik niets van gemerkt qua smaak, misschien ook omdat ik mascarpone gebruikte ipv roomkaas.

Ik ben benieuwd of je deze taart ook eens wil maken, of anders de suikervrije versie van Nesrin, you may choose!

Eet smakelijk alvast!!

 

 

 

 

22 thoughts on “Billy is dood,Lang leve Cheesecake

  1. Een serie is er helemaal niet om te kijken.. tenminste niet voor mij. Dus ik kan me die tranen ook niet voorstellen. De enige serie die ik bekijk is een reeks voetbalwedstrijden of F1 😉
    En over die cheesecake gesproken.. ik laat hem wel maken in Akko…. daar heb ik ooit de lekkerste geproefd.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen lieve Natasja. Tja, indertijd miste ook ik geen enkele aflevering ervan maar zo ver te gaan als jij om er mee te snotteren hihi, nog niet. Maar het getuigt wel van je groot hart om zo mee te leven, ook al weet je pertinent zeker dat het ‘slechts’ spel is.
    Wat taarten betreft, geef mij ook maar iets zoet, en daarin komt je lekker ogend recept meer dan tegemoet!

    Liked by 1 persoon

      1. Goede morgen lieve Natasja. Weet je, ik denk het ook dat er aan jou een grote actrice verloren is gegaan, jij hebt een inlevingsvermogen om U tegen te zeggen! Maar niets belet je deze droom vooralsnog waar te maken zolang je rug dat toestaat natuurlijk…

        Liked by 1 persoon

  3. Ik heb nog nooit een aflevering van Ally McBeal helemaal afgekeken maar wil de serie nog wel een keer helemaal zien. Ik mis die series soms enorm hoor, Friends, SATC, Will & Grace. De cheesecake ziet er superlekker uit. Lief dat je mij noemt 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Gek eigenlijk. Iemand vertelde laatst het raar te vinden dat ik meeleefde met een collega weblogger die ik nog nooit had ontmoet. ‘Hoe kun je iets voelen voor iemand die je niet kent?’ Mijn reactie was: ‘Hoe kun jij huilen om de dood van een niet bestaand persoon?’ Maar dat was wat anders, vond de reageerder. Wat ik zeg: gek.

    Liked by 1 persoon

  5. elk pondje gaat tenslotte wel door het mondje. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    Like

Geef een reactie

