Lazy Sunday #48

Voor wie moet ik nou zijn, vroeg mijn zoon zich af. Normaal is hij altijd voor Duitsland. Maar als groot fan van Pelle is ie natuurlijk ook voor Italië. Het is nu de 34e minuut als ik dit schrijf, de stand 0-0. 

Ik ben voor Pelle, door Pelle is mijn zoon geïnteresseerd geraakt door voetbal. Pelle heeft zijn kapsel en hobby bepaalt, Pelle is voor hem wat Madonna voor mij in de jaren ’80 was.

Dat de beste moge winnen. We hebben nog even.

Volgende week zondag is het feest, dan wordt mijn jongste zoon 10 jaar, potdorie dan heb ik twee tieners in huis. Tien haar geleden was het niet zulk potje piep weer als nu. Het was heet heter en heetst. Mensen vroegen zich bewonderend af hoe ik het met mijn dikke buik vol hield. We hadden een zwembad in de tuin, en daar lag ik regelmatig in. Ik speelde Jaws met mijn toen drie jarige peuter, taram taram taram taram, als hij na zijn middag slaapje wakker was. Ja hij sliep nog tussen de middag, en soms kon hij wel 3 uur slapen.

10 jaar het lijkt een hele tijd, maar wat is het snel gegaan. Mijn jongste noemt zichzelf al een puber, oh als ie zo wordt als zijn broer nu nog is, dan knijp ik mijn handen dicht.

Vanmorgen dacht ik: stel dat ik geen kinderen had hoe had mijn leven er dan uitgezien? Ik kan het mij niet voorstellen. De beste beslissing is wel om aan kinderen te beginnen, en het is een fantastisch geschenk dat het ons ook gegund is. Twee babies groot zien worden, ze alle liefde kunnen geven die er in ons zit.

Ik ben rijk, en super trots!!

En wint Italië? En verliest Duitsland? Ik heb al gewonnen met mijn fijne gezin!

Vandaag in Lazy Sunday, een Italiaans nummer, bij dit nummer denk ik altijd aan mijn oud- collega en vriendin, die, toen we in de jaren ’90 samenwerkten in de boekwinkel regelmatig Italiaanse muziek draaide, soms tot vervelends toe..

Maar speciaal nu om Italië te steunen en om alvast in de vakantiestemming te komen, hier Eros Ramazotti!!

Note: Italië ligt er uit na penalty’s, held Pelle mist zelfs… Duitsland door…

11 thoughts on “Lazy Sunday #48

  1. Goede morgen lieve Natasja. Tien jaar vliegt snel voorbij hé wat wordt je jongste al een hele kanjer! Goh, en dan die herinnering aan de mooie warme zomer toen jij op het punt stond hem te baren… Met dit knap logje heb je de luie zondag perfect ingezet en ik hoop dat hij heerlijk voor jou zal zijn!

    Liked by 1 persoon

  2. ja einde song bijna in gehoor, 10 jaar gaan snel als je eenmaal kinderen hebt, te snel? Hmmm en ik nog niet over uit, hahahaha elke leeftijd heeft zijn charme denk ik nu. Die zomers van 10 jaar terug, wil ik ook weer terug overigens, dat waren tenminste zomers met hittegolf en al! I’ll take it!

    En Duitsland weer door, pfffffffffff echt hoor, in dit geval hoopte ik, ook al heb ik niet gekeken dat ze eruit zouden vliegen, nou ja, vanavond Ijsland 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Een gezin is rijkdom. Meer dan rijkdom want het kan niet vervangen worden en jij als moeder ook niet Natasja. Nou kom op Duitsland dan maar he 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Goede morgen lieve Natasja. Nog aan het bijtanken dan? Hopelijk genoot je zo van het mooie weer gisteren dat een nieuw log er gewoonweg niet in kon zitten. Vandaag begint de dag hier grijs en somber jammer genoeg, maar hopelijk niet bij jou zodat je nog even verder kan gaan met luieren in het zonnetje…
    OT: bedankt voor je reactie, je zoon heeft volkomen gelijk dat alles bedacht is!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

