De Efteling

Eindelijk gaat er een dialoog gevoerd worden bij de Efteling, want zeg nou zelf bepaalde attracties kunnen toch niet meer?

Neem nou Sneeuwwitje, vernoemd naar een alcoholisch drankje, en een stiefmoeder die haar vergiftigt, zo stigmatiserend alsof alle stiefmoeders B*tches zijn. En je zou geen appel meer durven eten.

En wat dacht je van de zeven dwergen dan? Hoe moet de kleine medemens zich nou voelen? Alsof ze alleen maar goed genoeg zijn om hout te hakken en te verzorgen! Kleine mensen zijn zoveel meer en ook mensen zoals jij en ik!


En dan Hollebolle Gijs, dat kan toch al helemaal niet meer! Er zijn nu al zoveel mensen dikker dan vroeger, maar hup prop Holle Bolle Gijs maar lekker vol hoor, wat een voorbeeld!

En dan langnek, hoe moet dat voelen voor mensen met daadwerkelijk een lange nek, om daar de spot mee te drijven vind ik persoonlijk veel te ver gaan.


En dan heb ik het nog niet eens over het foute beeld wat de Efteling geeft over mannen, prinsen op het witte paard die je komt redden, een kikker die gekust word en in een prins veranderd, alsof een niet adelijke man niet goed genoeg is, en een kikker ook daadwerkelijk in een prins veranderd.

foto: natasjaslifestyle

Nee ik ben echt blij dat ze dat park eens goed onder handen nemen, want de kinderen krijgen zo een heel verknipt beeld over het echte leven.

Alleen al het: En ze leefden nog lang en gelukkig… Dat is toch een sprookje…

11 thoughts on “De Efteling

  1. Ik denk dat dit weer iets is wat de Efteling zelf aanwakkert gratis reclame dus. Net zoals roodkapje en de rode schoentjes die gejat waren…Geen aandacht aangeven net zoals dat zwarte pieten gezeik.

    Liked by 1 persoon

  2. als ik dat zie moet ik nog eens naar de efteling gaan 🙂

    we hebben het nu al 2 dagen droog gehouden tijdens de Kroningsfeesten, zondag en dinsdag , nu nog vrijdag en zondag en dan zit het er weer op voor 7.
    ik ga nog een album maken met foto’s die ik op fb zal posten

    Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen lieve Natasja. Wat een schitterend log, zowel de foto’s en bewerkingen zijn top, en je bedenkingen bij de nieuwe polemiek over de zwarte medemens die in dat sprookjesland zou gediscrimineerd worden slaan de nagel op de kop! Waar halen ze het toch vandaan, meer nog: hoe durven ze zo iets te poneren? Dit raakt kant noch wal en ik hoop dat men zich daar niet door laat imponeren!

    Liked by 1 persoon

  4. Hier dito net als nesrin, ik las gisteren iets in de familie app, mijn kind zei iets en toen zat ik al huh? Overduidelijk gemist dus blijf ik rustig Once upon a time kijken waar de stiefmoeder van Sneeuwwitje duidelijk liever is geworden, whahahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Goede morgen lieve Natasja die hopelijk het begin zal zijn van een al even goed weekend!
    Om op je reactie bij mij te antwoorden, je hebt gelijk gehad het ‘boze’ log voor een ludiek in te wisselen want met humor (en in dit geval toch een beetje ironie of sarcasme) gaat het er bij de goegemeente beter in!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

