Van alles wat uit mijn hart komt

Ik ben moe, zo moe, ik zou wel even willen slapen. Maar ja de plicht roept. Youtuben, snapchatten, whatsappen, Facebook en Instagram checken. Blogs lezen, en reageren. Ik ben er maar druk mee.

Ik ben geen prof, ik ben gewoon een (ik wou schrijven meisje) vrouw, die het heerlijk vind om te schrijven, te zingen, te dansen (als mijn gestel mee wil werken), foto’s te maken, en een beetje gek doen.

Toen ik jonger was, maakte ik me daar weleens zorgen over. Ik bedoel, na mijn pubertijd heb ik mijn harnas afgegooid en ben ik gewoon gaan doen wat mijn hart mij ingeeft. Dat wil dus zeggen, zingen, dansen en grappige dingen vertellen, gewoon op kantoor, want soms wilde ik gewoon de saaiheid doorbreken. Even een term er ingooien, even de boel weer opschudden. En als ik uitging, (trouwens ook weleens op kantoor) dan danste ik, alsof mijn leven er van af hing, heerlijk voelde dat, ik was in een soort trans, en dat met alleen maar cola, zonder alcohol.

gewoon lekker gek

Toen mijn oudste net geboren was, dacht ik, nu moet ik me toch maar minder gek gedragen, ik heb de verantwoordelijkheid van een bloedmooi kind, waar ik met hart en ziel van hou, maar ach dat hield ik nog geen paar dagen vol. Zat mijn kleine jonkie in de box, zette ik de muziek aan en begon ik te dansen, heerlijk, en ik had publiek he?

Later toen hij wat ouder werd, en ik bracht hem naar bed, dan gingen we eerst muziek maken. Hij had toen een elektrische speelgoedgitaar, en zo’n drumstel, en dan maakte hij de muziek en ik zong er zelfverzonnen liedjes bij.

Ik tilde hem altijd op en dan sprongen we samen, terwijl ik zong, la la lalalalala, he he, en mijn oudste schudde dan met zijn koppie, zijn lange haartjes sprongen op en neer. Het is eigenlijk niet zo gek, dat ze zo druk zijn, bedenk ik mij nu. πŸ˜‰

En terwijl ik vanmorgen ook nog aan het stoffen was, en tegelijkertijd luisterde naar de Carpenters, over viel mij een gevoel van weemoed, wat is de tijd toch snel gegaan.

Als jong meisje vond ik het heerlijk om mee te doen op school aan toneelstukjes, en playbacken. Van mezelf was ik heel stil en verlegen, maar als ik op het toneel stond dan schudde ik dat van mij af.
Laatst had ik een mini reΓΌnie van mijn klas van de basisschool. Terwijl ik de klas vroeger niet zo leuk vond, ze hadden altijd wel kritiek op mij, te dun, te lang haar, rare kleren, ik kreeg niet genoeg te eten, hoorde ik van mijn klasgenootjes dat ik een kreng was. Ik was echt verbaasd, huh? Hoezo dan? vroeg ik, ik vond mijzelf namelijk helemaal geen ruziemaakster, maar daar hadden hun een ander idee over: ik kon heel boos worden en dan gillen, en met stoelen gooien. Nou boos kon ik wel worden, maar daar deed ik niets mee, ja later in groep 8/ klas 6. Maar gillen en met stoelen gooien, nou dat lef heb ik nooit gehad…

27 thoughts on “Van alles wat uit mijn hart komt

  1. Goede morgen lieve Natasja. Wat een heerlijk log, zo komen we weer maar eens wat meer over jou te weten. Je was en bent nog altijd een mooie, leuke meid, maar dansen was, naast toneelspelen, precies ook al je dada. En weet je wat? Ik geloof er geen snars van dat je gillen of met stoelen gooien zou, dat zit niet in je natuur. Hoewel, je weet maar nooit *wink, big smile*

    Liked by 1 persoon

  2. Ik sta niet te kijken van wat je over jezelf verteld! Lekker spontaan dingen doen, moet toch gewoon kunnen!
    Zingen kan ik niet en ik brul alleen luidkeels mee als niemand me hoort, of als ik met B in de auto zit, die lacht me tenminste niet uit…
    Ga nu maar lekker voort wordfeuden, bloggen, … πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  3. Blijf nou maar lekker gek, als het er spontaan uitkomt moet je het gewoon laten gaan.
    Ik ben na mijn scheiding weer veel meer mezelf geworden, heb dikke pret samen met Jan, we lachen wat af, huilen ook hoor, dat hoort er ook bij. Maar mezelf zijn, wat voelt dat goed. Niks op tenen lopen, niks geforceerd vrolijk doen..
    En ook als je niet kunt zingen kun je zingen, kan jou het schelen. Ik danste vroeger ook altijd met mijn dochter op mijn arm, ze is trouwens ook dol op dansen, was 4 jaar toen ze op discodansen gingen en 11 jaar toen ze al op dansles zat. Kan het ook heel goed want ze heeft zelfs prijzen gewonnen.. Er is altijd wel iets leuks te doen, ook alleen als je vriend niet van dansen houdt. Zolang je rug het houdt moet je het gewoon lekker doen. Linedancen heb je geen partner voor nodig.. lijkt mij ook zo leuk. Misschien ga ik dat nog wel eens doen..
    Leuk logje!
    XXX

    Liked by 1 persoon

      1. Nou ja, de stap op zich werd voor mij gezet, als je mijn scheiding bedoelt. Maar voor mij was dit het beste dat me is overkomen is de laatste tijd. En Jan en ik.. ja ongelofelijk, maar zo kan het dus lopen hΓ¨.. πŸ™‚

        Liked by 1 persoon

  4. Je hebt gewoon een krengerige tegenwoordige bitch uiterlijk πŸ˜› whahahahaha Nee, we hebben hier samen al over gesproken, en het is soms gek hoe anderen je zien, ja je kon op je strepen staan, maar met stoelen gooien of zo? Hoe komen ze daarbij, nee hoor, je bent gewoon lief!

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Soms moet je gewoon wat minder schrijven om je zelf te beschermen.
    Maar gewoon doen wat je leuk vind is wel belangrijker.
    Je hebt een lekker bekkie, lol.
    Kinderen verzorgen is een feest, zeker het dollen met ze.
    Je bent een creatief persoon en dat uit je gewoon graag, niks mis mee. Hans

    Like

  6. Goede morgen Natasja. En meid, kwam je de dag van gisteren dansend en zingend doro zonder met dingen te gooien? *wink, big smile* .
    Voor jou:
    (…)
    We doen eens lekker gek vandaag
    Een feestje vieren doen we graag
    Drink een glaasje bier, en voel je lekker vrij
    Denk maar aan de zomer want dat maakt je blij
    Dus vier een feestje met elkaar
    Je voelt je beter, ’t is echt waar
    De zon die schijnt voor jou, de hemel is weer blauw
    En je voelt je fijn
    De zon die schijnt voor jou, de hemel is weer blauw
    En je voelt je vrij
    Β© Picobello

    Fijn weekend!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

