Lazy Sunday #50

Volgens mij klopt de telling van de Lazy Sunday niet, want volgens mij ben ik er al een jaar mee bezig, maar ach wat maakt het uit.

1980:

We woonden een jaar in Almere, ik moest best wel wennen in het begin. Ik liet mijn liefste vriendinnetje achter in Deventer, we waren twee handen op een buik, we waren 6/ 7 jaar, en we hadden vrienden voor het leven kunnen worden, maar de afstand nekte ons uiteindelijk. Lang heb ik mijn poeziealbum bewaard, tot mijn liefste oudste zoon het in stukken scheurde toen hij een jaar of twee was.

We keken naar de familie knots, en naar J.J. De Bom (voorheen kindervriend). Ik luisterde naar ABBA, en leefde mee met hun scheiding (the winner Takes it all) en Super Trouper, Ik zong mijn strot stuk met mijn nieuwe vriendinnetje Brenda op Woman in Love van Barbara Streisand, ik luisterde samen met mijn broer naar de Nationale Hitparade, en de Police met the Do, do, do, da, da, da. En ik zat in de 2e en later in de 3e klas.

Op school, was het heel anders dan ik gewend was. In Deventer was alles gestructureerd, ik kon goed lezen en rekenen. In Almere zaten we met de 1e, 2e en 3e klas bij elkaar. Ik mocht niet snel lezen, maar moest alle woordjes spellen, waardoor ik ging stotteren, en steeds minder zin in school kreeg. We hadden een juf die al snel overspannen raakte, en kregen verschillende inval juffen, die gillend onze klas verlieten, het dieptepunt was wel, dat we met zijn allen (ja ook ik) op een tafel stonden en gilden heks heks heks,tegen een juf. Oh wat zou ik graag die juf jaar excuses aanbieden. In de 3e klas kregen we een geweldig leuke meester. Hij vroeg ons hoe oud wij dachten dat hij was, ik schatte hem 45 jaar, hij was 29 jaar, deze meester had onze klas al heel snel onder controle, hij maakte grapjes, en hij hoefde maar een keer met zijn lineaal op tafel te slaan en stil waren wij. Hij liet ons kennis maken met Goem en de blauwbilgorgel, en kregen een snoepje in onze la die Goem daar had neergelegd, hij kon onze klas verlaten in stilte, en als hij terugkwam was het nog steeds stil.

We kregen zwemles onder schooltijd, ik had mijn A diploma al in Deventer gehaald, en ging voor mijn B Diploma. We werden met een bus opgehaald, en als we terug naar school reden, dan lieten we de buschauffeur om rijden.

Mijn oma logeerde regelmatig bij ons thuis, en dat vond ik altijd heel gezellig, ze bakte de lekkerste pannenkoeken, en klopte met haar mollige armen vaak pudding.

Vrijdag was altijd het gezellige avondje, terwijl mijn vader dan naar de boksclub was, (hij had een boksclub opgericht en was daar trainer van) zaten mijn broer en ik, met natte haartjes op de bank, met een glaasje prik en een schaaltje chips of een gebakje, en dan mochten we Toppop en Dallas kijken.

Hier  een mooi nummer uit 1980 waar ik mijn keel op stuk zong, en vals!! Vals!!

 https://youtu.be/0KJ60uJZ3-Q

 

20 thoughts on “Lazy Sunday #50

  1. Goede morgen lieve Natasja. Wat een leuke jeugdherinneringen, prettige en minder prettige maar allemaal even interessant om lezen. Je had geluk met die goede leraar, anders was je misschien voor galg en rad opgegroeid, of toch met een grote aversie voor school waardoor je niet geworden zou zijn wat je nu bent!

    Liked by 1 persoon

  2. When the dream is gone, hahahahahaha ja mijn moeder was en is absolute fan dus dit album heb ik samen met haar in Amsterdam nog stuk gedraaid en daarna de rest, lol… heb hem in de kast trouwens…. dit album 😉

    Heb je ooit nog gekeken of jij je vriendinnetje van toen in het nu terug hebt kunnen vinden? Ik heb mijn jeugdvriendin namelijk gewoon weer in mijn leven, al voor internet, we werden weer net zo close als vroeger, want Amsterdam Almere was al niet te doen toen, tot ex zich ermee ging bemoeien, en weer even niets, en nu zijn we weer samen 😀 Ik zeg, zoek haar eens via internet op of je haar kunt vinden en zie wat er gebeurd?

    X

    Like

    1. Ik heb in 1994 een reünie gehad van de school in Deventer , en we hebben elkaar toen ontmoet, ik wist gelijk wie ze was en het klikte. Later heb ik haar nog eens thuis opgezocht maar dat was geen succes. Ik heb haar regelmatig opgezocht op internet maar kan haar niet vinden.

      Liked by 1 persoon

      1. Dan houdt het op, ik moet eerlijk zeggen dat ik de mijne ook eerst niet kon vinden hoor, zij was en is nog steeds niet zo’n internet guppie, maar ineens via b vond ze mij, waar ik al tig keer had gezocht ooit, hahahaha

        Liked by 1 persoon

  3. Ik raakte helemaal afgeleid toen ik de Familie Knots. Geweldige serie was dat. Ik moest meteen denken aan Onkel X en Neef Herbert. Ik heb nog een aantal afleveringen op dvd. Ik heb zin om ze te gaan kijken!

    Like

  4. Goede morgen lieve Natasja. Al wat bekomen van die verschrikkelijke dagen die achter ons liggen? Nu ja, de ontzetting erover kan misschien wat temperen met de tijd, maar het blijft schrijnend want zodra alles wat geluwd is, begint het weer helemaal opnieuw ergens ter wereld. Het mensDOM hé…
    Hopelijk had jij toch een fijn weekend en zie je de hele nieuwe week positief tegemoet…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

