Dromen Durven Doen

Archief 9 januari 2015:

Mijn allereerste blog op Natasja’s Lifestyle Facebookpagina
Ik heb zoveel ideeën en toch blijf ik altijd steken. Waarom? Omdat ik zoveel ideeën heb? En dat ik bang ben als ik een idee uitvoer, ik het andere idee in de kast laat liggen? Of is het angst, angst voor het onbekende, angst voor het falen of juist het slagen van het idee. En hoeveel boeken ik ook lees, hoeveel moed ik mezelf ook inpraat, er is altijd een stemmetje die zegt, je kan het niet, je bent niet goed genoeg, vind je het wel leuk genoeg? Kun je er van leven, en wat als het mislukt?
En hoeveel teksten ik ook deel van omdenken, de twijfel blijft.
Dromen, Durven, Doen, is een boekje die mijn arbo-arts mij aanraadde na een gesprek met haar. Ik heb het boekje gekocht en gelezen. Een paar weken geleden had ik na een paar maanden, weer een gesprek met mijn arbo-arts, ik vertelde haar dat ik het boekje had gelezen, en zei lachend: ik zal het nog een paar keer moeten lezen voordat het tot mij doordringt, en ik er ook daadwerkelijk wat mee wil doen.
Vorig jaar werd mij gevraagd wat mijn Passie is. Mijn drukke hoofd was ineens leeg. Passie, Passie, wat is mijn Passie, ging er paniekerig door mijn hoofd. Uh, Uh,…En opeens waren ze daar in mijn hoofd, vanuit mijn hart waar ze altijd zitten. Ik rechtte mijn rug en zei: mijn gezin, mijn kinderen, hun opvoeden dat doe ik met Passie. Mijn vragenstelster keek mij verbijsterd aan; Kinderen opvoeden? Ja zei ik, ik vind het zo mooi om mijn kinderen te begeleiden, van de wieg tot aan hun zelfstandigheid en verder. En ook al faal ik regelmatig, het is niet erg, want dan heb ik weer wat geleerd. Ik leer zoveel van mijn kinderen, en ik leer vooral zoveel over mijn zelf.
Ik heb vele Dromen, een paar zijn uitgekomen. Mijn allergrootste Droom kinderen krijgen is uitgekomen, en ook al was het onbekend, ik Durfde het te Doen. En viel het tegen? Nee, want deze Droom komt uit mijn hart, en met deze insteek ga ik verder bouwen, bouwen aan ongerealiseerde Dromen, ideeën, ik ga mijn demonen verslaan, ik ga het Doen, Durven, en Dromen.
Bedankt lieve Arbo-Arts.

13 thoughts on “Dromen Durven Doen

  1. Goede morgen lieve Natasja. Schitterend log alweer, en weet je, jij hebt naast de passie van de kinderen te krijgen en op te voeden ook nog deze: knap weten te beschrijven wat er in je omgaat!
    Ik heb begrepen dat jij op vakantie in het land met de scheve torens bent. Geniet er met volle teugen van en breng er foto’s van mee hé, zodat ook wij er een beetje van mee kunnen genieten…

    Like

Geef een reactie

