Lazy Sunday #51

1981:

Dit jaar begon ik met het volgen van Dallas, mijn favoriete karakter? Sue Ellen, die mond die alle kanten op ging als ze praatte. Ze fluisterde bijna, heerlijk en als ze dan een slok dronk, de ijsklontjes die rinkelde in het glas, drama ja ook toen hield ik er van. 

Sue Ellen aan de wijn

Voor Dallas kwam Mies, ik zie nog het leren chesterfieldbankje voor me waar zij al haar gasten op ontving. Eigenlijk ben ik verbaasd dat ik zo lang mocht opblijven, Dallas was dan rond half 11 afgelopen en video hadden we niet laat staan programma gemist.

Maar ik was heel stil en dat heeft mij gered denk ik, ze hadden geen last van mij. Mijn vader was vaak aan het trainen op dinsdag en vrijdag, hij had in Almere een Boks en conditievereniging Punch opgericht. Hij was vroeger tweede geworden van Nederland met boksen bij de jeugd. Maar nu had hij al een tijdje zijn trainingspapieren en gaf zelf les.

hoe cool mijn oudste zoon met het t shirt van de boksclub

Mijn moeder broer en ik zaten dan vaak met z’n drietjes te kijken, licht uit kaarsjes aan, mijn moeder maakte het altijd knots gezellig, toastjes erbij en wat kaas en worst en drinken, hoe ik toch zo dun bleef?

Ik had nog steeds lang haar tot over mijn billen, en droeg zo’n jogging pak wat toen helemaal in was.


Ik begon met lezen van Jan Jans en de kinderen en boekjes van Simone. Ik verslond boeken. 

In dat jaar kreeg ik twee neefjes en verloor mijn opa zijn strijd tegen kanker. Zijn uitvaart was op een mooie dag, waar gehuild maar ook gelachen werd.

op deze foto wilde ik de mond net als Sue Ellen trekken

In de zomer leerde ik mijn nieuwe vriendinnetje kennen, een blond mollig meisje, met een wit shirtje en een rood overgooierjurkje. Ze was alleen en aan het elastieken, en oh wat wilde ik graag meedoen, maar ik durfde het haar niet te vragen. Ze zag me staan en vroeg of ik mee wilde doen. Dat is het begin van onze vriendschap. En weet je wat zo schattig is? Laatst was ik bij haar en moest ik wat uit haar slaapkamer halen, en toen zag ik dat ze een foto van mij als 10/11 jarige op haar nachtkastje had staan, tussen haar kindjes en andere dierbaren.

In 1981 luisterden we naar:

Ultravox, Anita Meyer, Spargo, the Police. En won Bucks Fizz het songfestival met making your mind up. De act vond ik geweldig, die rokjes die uitvlogen, later deed ik het dunnetjes over met Irene Cara, alleen met wat minder succes.


Ik werd 10 jaar dat jaar, net zo oud als mijn jongste nu is. Ik kreeg een dagboek, kappop, lampje, kubus een boekje, vijf gulden en een speen met snoepjes er in. Hoe ik dat nog weet? Net gelezen in mijn dagboek๐Ÿ˜œ

Het nummer van vandaag is van Diana Ross, ik weet nog dat ik het op een cassette bandje had opgenomen, ik luisterde het nummer vaak, als ik het nu hoor dan kan ik me dat gevoel nog terughalen.

18 thoughts on “Lazy Sunday #51

  1. Goede morgen lieve Natasja. Wat een heerlijke terugkijk op je jong leven schotel je ons hier voor, het was weer plezierig om bij te lezen, jij weet het als geen ander dat te beschrijven, die heerlijke jeugd!
    OT: je hebt dus nog twee weken te gaan in het land van de scheve torens, dit is genieten tegen de sterren op hรฉ!

    Liked by 1 persoon

  2. hahahahaha ik kom niet meer bij, vooral dat stukje over je verjaardag dat je nog zo goed weet wat je allemaal kreeg, je dagboek, hahahahaha ja….

    En ik denk dat ik weet wie dat meisje is, ik ken haar ook ๐Ÿ˜› Maar dan veel later en anders, wat lief dat je bij haar tussen de foto’s staat, op dit moment heb ik niet zoveel foto’s staan eerlijk gezegd en nu allemaal op de logeerkamer ook, maar dit heeft een reden ook, mijn opa en oma willen niet hangen hier… lol… apart verhaal ๐Ÿ˜‰

    En dit nummer, ja ik was er ook zo gek op, maar in 1981, woonde ik nog volop in Amsterdam, het jaar dat mijn ouders gingen scheiden en ik denk ook dus het jaar dat ik zeker 3 maanden samen met mijn moeder bij mijn opa en oma thuis heb gewoond voordat we terug konden naar ons eigen huis, mijn vader moest natuurlijk weg eerst…. Het was dus zonder dagboek te hebben toen nog, een zeer apart en bijzonder jaar voor mij, een jaar later zou ik pas voor het eerst echt een weekend in Almere komen denk ik… of was dat ook al in dit jaar, na de scheiding, weet het niet exact meer…. kennis maken met de nieuwe liefde van mijn moeder die wel al hier woonde al jarenlang.

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Dit moet je vaker doen, schrijven over een bepaald jaar. 1981 is twee jaar voordat ik geboren werd ๐Ÿ˜‰ Weer met een glimlach gelezen Natasja, je schrijft echt heel leuk.

    Liked by 1 persoon

      1. Nee eerst komt ’82, die is nog makkelijk heb ik een dagboek van en daarna….. ’83๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป

        Like

      2. Omg reageer en lees net dat ik dat al gezegd hebt ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜นneem me niet kwalijk zit aan de wijn op een terrasje in Italy๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        Like

  4. Dallas, zelf eigenlijk nooit naar gekeken, was een meide serie. ๐Ÿ™‚
    Goed dat je vader jou ook trainde, je zoon staat er stoer op.
    De leeftijd dat je veel ontdekte, een fijne vakantie. Hans
    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina โ€œBankโ€™s Radioโ€

    Liked by 1 persoon

  5. Goede morgen lieve Natasja. je bent nog steeds aan het genieten van de zon en de heerlijke vakantie in het land van de scheve torens hรฉ. Ik hoop dat het voelt alsof er nooit een einde aan zal komen, heerlijk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

