Humor

Humor behoort tot de standaarduitrusting opje tocht door de wildernis van het leven. Deze tekst zag ik eergisteren op de site van: Di Mario!

Het was heel toevallig, of niet toeval bestaat het of juist niet, maar ik had het er ’s morgens over met mijn oudste zoon, over humor. Ik vertelde dat ik van humor houdt, een beetje gek doen en relativeren. “Sommige mensen hebben gewoon geen humor, zei ik hem, en lachen om hun eigen grappen.” Mijn zoon moest lachen en wist precies wat ik bedoelde. 

Ik hou van humor die dingen relativeren, soms kan dat best hard zijn.

Mijn nummer 1 grap vind ik nog wel, hoe luguber ook: nadat mijn vader zijn onderbeen kwijt raakte, en in het ziekenhuis lag, kregen wij van het ziekenhuis een tas met de spulletjes die mijn vader op de bewuste dag droeg en mee had. Ik vertelde het aan een vriendin van mij dat we die tas hadden gekregen, en zei: toen ik zijn linkerschoen pakte, zat daar zijn voet nog in. Wat??? Gilde ze, nee natuurlijk niet lachte ik. Op het moment dat ik het zei was ik intens verdrietig, maar om me iets beter te voelen, gooide ik er een beetje humor in, het breekt vaak ook het ijs vind ik.

Vroeger lag ik vaak gebogen over mij bureau van het lachen met mijn collega’s, een collega was zo droog dat ik altijd om haar opmerkingen moest lachen.

Mijn broer is ook altijd een gangmaker, er werd over hem gezegd: een avondje Rip, is leuker dan een avondje Toon Hermans. Ook ik lig vaak in een deuk met hem.

Mijn moeder en ik fietsten lang geleden samen een stukje, ze vertelde over haar dove vriendin die met haar andere dove vriendinnen zouden gaan winkelen, nou zei mijn moeder droog, dat was natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd, en ik kijk haar aan, en ik begin me toch te lachen, en dan pas valt ook bij haar het kwartje.

Ook mijn vader kan er wat van: laatst zei hij: kijk eens ik kan gewoon mijn been in mijn nek leggen, hij koppelde zijn kunstbeen af en legde m in zijn nek!

Humor laat de grootste problemen verkleinen, zonder Humor zat ik hier vast niet meer!

31 thoughts on “Humor

  1. 😂😂 Ik hou hiervan!! Ik ben ook zo!!
    Had na mijn borstamputatie de grootste lol met mijn vriendinnen over het laten signeren van lichaamsdelen door artiesten.
    Dat jonge meisjes hun arm of boezem laten signeren door Nick en Simon of Marco Borsato.
    Dat ik mijn nieuwe verse siliconen kipfillet even uit mijn prothese BH wipte met de vraag of Marco hier ook even wilde kalken.
    Man wat hebben wij uren dubbel gelegen samen, alleen om het idee!
    En nog als het onderwerp weer boven komt, liggen wij compleet gestrekt ivm het idee.
    Dus ik herken jou humor helemaal!! 😂😂😂

    Ps siliconen is nooit gesigneerd hoor, maar het idee daar moesten wij zo om lachen

    Liked by 1 persoon

  2. Whahahahahaha wij snappen elkaar ook hierin, en van je moeder, ja dat heb ik dus ook vaak, zeg ik iets, de hele familie gaat plat, en het kwartje moet dan bij mij nog vallen, hahahahaha

    maar op mijn werk, is er 1 cliënt, die altijd in een rolstoel zit, ook al spreekt hij niet, hij snapt ons wel, en ik zeg weleens, kom op JIJ (mag zijn naam niet noemen natuurlijk, sta OP en WANDEL… hahahaha vervolgens grijpt hij de wielen met een grote lach en rijdt naar mij toe 😉

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Ja echt wel, binnenkort weer, heb net vluchtelingenwerk gebeld, daar zijn mijn buren gewoon bekend, wow, ik krijg zelfs te horen dat ik mij eigenlijk zo min mogelijk met hen moet bemoeien… yay.. hahaha

        Liked by 1 persoon

  3. Heel leuk Natasja!! Herkenbaar ook, ik ben ook zo eigenlijk. Ik houd enorm van humor en kan ook heel erg sarcastische humor gebruiken. Mijn vriend begrijpt sarcasme helaas nooit zo, in Colombia over het algemeen minder. Maar ik kan echt in een deuk liggen om de simpelste dingen. Ik werkte trouwens ooit 8 jaar lang in een verpleeghuis, wat natuurlijk best een trieste bedoening is. Maar samen met het personeel hadden we altijd veel humor en dat is voor de bewoners ook fijn.

    Liked by 1 persoon

  4. Humor is zo belangrijk in het leven. Ik kan ook niet zonder.. Jan ligt regelmatig dubbel om mijn ‘Amsterdamse’ humor.
    Terwijl ik zelf niet eens in de gaten heb dat ik dat heb. Net als Morgaine haha..
    We lachen wat af samen, heerlijk! Dat van die schoen en die voet vind ik geweldige humor.. En die dovemansoren hahaha.. Blijven lachen hoor, ook al is het leven soms niet leuk… X

    Liked by 1 persoon

  5. Na de uitvaartplechtigheid van een kleine vriend uit de wereld van entertainment liepen wij naar buiten en daar stond een prullenbak annex asbak. Die smeulde een beetje. Vermoedelijk doordat een snoeppapiertje en een nog deels brandende peuk elkaar ontmoetten. Ik kon mij niet beheersen en zei: ‘Joh, je bent de verkeerde oven ingestapt!’ Sommigen vonden mijn grap hilarisch en anderen spraken er schande van. Iedereen gaat op een andere manier met verdriet om.

    Liked by 1 persoon

  6. Goede morgen lieve Natasja. eens te meer heb je bewezen dat wij beslist op dezelfde golflengte zitten. Ook ik hou van dergelijke humor, het mag best wat luguber, ironisch of zelfs sarcastisch zijn. Zo kan je beter met het soms heel zware leven omgaan, een lach lucht op en je kan er daarna weer een beetje beter tegen aan gaan hé.

    Beleefde groet

    Eerst was het: Dag, jongen!
    Toen werd het: Dag, meneer!
    Nu is het: Goedendag, heer!
    Straks wordt het: Aan de kant, ouwe lul!
    © Robin Kerkhof

    *wink, big smile*

    Hopelijk is het ondertussen met je oor in orde gekomen en kan je morgen gezond en wel weer huiswaarts gaan!

    Liked by 1 persoon

  7. Goede morgen Natasja. Ondertussen ben je weer thuis gekomen na een hopelijk voorspoedige reis. Hopelijk ook heeft de AB je geholpen om van die nare oorpijn af te komen zodat je het zonnig ogende weekend goed kan ingaan!
    OT: bedankt voor je reactie, die deed me goed na die afbrekende commentaren!

    Liked by 1 persoon

  8. Goede zondagmorgen lieve Natasja. Ben je het al een beetje gewoon weer thuis te zijn na die heerlijke vakantie? En vooral: is die oorpijn nu eindelijk voorbij? Ik hoop dat je op beide vragen positief kan antwoorden en jij je nu goed in je sas voelt!

    Liked by 1 persoon

  9. Goede morgen lieve Natasja. Arme Natasja ook met die oorpijn die maar niet wil overgaan, precies ook niet met die medicijnen. Bovendien ben je over vermoeid van te terugtocht, kom maar lekker bij en rust goed uit hé!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

