Italië Zon Pizza Pasta en Oorpijn

Daar ben ik weer! Net terug van vakantie, met twee ontstoken oren, maar wel een lekker kleurtje en daar gaat het om. 😉


3 weken vertoefden we in Italie, heerlijk weer, overheerlijke pizza’s pasta’s en andere culinaire lekkernijen, maar vooral heet, bloed heet.

sleutel bijpassend bij de tas

Nou oke, de eerste week was het best goed te doen, en hebben we twee steden bezocht, Florence en Volterra. In Volterra heb ik natuurlijk weer een heel mooi tasje gekocht, en sleutelhanger, ik kon het weer niet laten, hier heb ik het al eens over mijn tassen verslaving gehad.


De tweede week begon de temperatuur daar behoorlijk te stijgen, en hebben we maar een uitstapje gemaakt naar Lucca, Lucca is ook echt een leuk stadje om naar toe te gaan, met leuke winkeltjes en terrasjes. Echter het was zo heet, dat het eigenlijk niet leuk meer was om te winkelen.

Pelle in Lucca

Gelukkig was het begin van de derde week, dwz maandag, een wat mindere dag, bewolking en niet zo heet, we zijn toen naar Siena gegaan, wat heerlijk winkelen was, omdat de temperatuur redelijk aangenaam was. Siena heeft zo’n mooi rond plein waar sinds 1287 (De Palio) paarden races gehouden worden. De race gaat tussen de 17 wijken die binnen de stadsmuren van Siena liggen. De race vindt tweemaal per jaar plaats op 2 juli en op 16 augustus, helaas zijn we er niet op beide data.

In Siena kocht ik een leuk lederen rood jasje.

Verder hebben we dus veel gezwommen, gezond ik heb mij keurig ingesmeerd, ik begon met factor 30 en eind van de vakantie gewoon olijfolie, tja ik verbrand dan niet meer…., en gelezen (Huis met een zwembad, Herman Koch, Sterf twee keer, Tess Gerritsen, een boek van Herman Finkers, niet uitgelezen, en twee korte verhalen van Thomas Ross Mensenjacht. Ik werd vaak  ’s nachts wakker en kon dan niet slapen, en ging dan nog een paar uur liggen lezen.

lekkere Bruscetta in Volterra

Mijn vriend en kinderen, waren de hele vakantie aan het duiken, kijken hoevaak ze onderwater heen en weer konden in het zwembad. Mijn oudste kon dat geloof ik 2x mijn jongste een keer. In het begin zei ik tegen ze dat ik dat niet ging doen, slecht voor mijn oren. Ach welnee, probeer het nou gewoon. En ja daar ging ik, eerst het halve zwembad door, toen drie kwart, alles ging lekker, en op dinsdagmiddag in onze laatste week lukte het mij om het hele zwembad onderwater te zwemmen. Toen ik omhoog kwam, voelde ik het al, mijn linker oor zat dicht. Ach een beetje water dacht ik nog. Woensdag was ik nog steeds doof, en mijn oor werd pijnlijker, woensdag nacht kon ik amper op mijn oor liggen, en lag ik vanaf 5:oo uur te kermen van de pijn. Om 09;00 uur zaten we daar bij de hulppost. Allora hoorde ik m zeggen. Ik kreeg een receptje mee, en moest naar de apotheek.
Het receptje  bleek gewoon paracetamol te zijn, maar het onderdrukte de pijn in ieder geval. Ik mocht niet zwemmen en lag ook op bed.

Donderdag heb ik wel voorzichtig in het zwembad vertoefd, het was zo heet. En zijn we ook nog uiteten geweest en naar de Enoteca, waar we vaker zaten deze vakantie, in mijn vorige vakantieblog, heb ik het daar al eens over gehad, ze hebben daar zulke lekkere en speciale wijnen, en bieren, en dan die lekkere hapjes die je er bij krijgt, ik vind het altijd genieten.

Enoteca Il Borgo castagneto carducci
lekker eten en drinken

Vrijdag werden we wakker en regende het wat, het zou onze laatste dag zijn, dus we pakten alles in, en ik waste de laatste vuile was nog, zodat ik dat als ik thuis ben niet meer hoef te doen. We gingen met zijn 4en bij een cafeetje wat drinken, cappuccino en een lekker broodje, en toen de zon weer doorkwam reden we weer terug.


Nog even die laatste zonnestralen pakken, en dan naar huis.

Thuis aangekomen na een nacht doorrijden, heb ik gelijk maar de huisartsenpost hier gebeld.

spoedpost Almere Oorontsteking
De oren zijn goed ontstoken, en heb nu druppeltjes gekregen, paracetamol werkt alleen maar tegen de pijn maar niet tegen de oorzaak.

De oorpijn is gelukkig wat minder nu, al kraakt en knakt er van alles in mijn hoofd bij het slikken. Ik ben nog wel wat doof, maar ook al weer minder…. Leuk hoor dat duiken, maar volgende keer met oordoppen…..

27 thoughts on “Italië Zon Pizza Pasta en Oorpijn

      1. Ik geloof dat het weer steeds lekkerder gaat worden naar het weekend toe. Wij kijken er naar uit. En wij hebben ook niet zoveel nodig. We genieten wel, ook van de kleine dingen.

        Liked by 1 persoon

  1. Oh, oh Natas, lekker los gegaan mbt het winkelen. Prachtig mooi jasje en natuurlijk die mooie tas. Siena hebben wij een paar jaar geleden bezocht, tien waren ze op Het Plein bezig met de opname van een nieuwe Bond film, leuk km te zien. Herkenbaar de plaatsen die jullie bezocht hebben, Italië heeft zoveel moois, ook op culinair gebied kom je daar niets te kort. Jammer van de oorpijn maar gelukkig aan het eind van je vakantie en heb he eerder volop kunnen genieten! Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus de oordopjes voortaan op de checklist. Nu weer thuis met medicatie voor de oren kan he terugkijken op een fijne en leuke vakantie!

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen lieve Natasja. Tja, niet voor niets gaan doorwinterde zwemmers en duikers met oordopjes en zelfs neusknijpers het water in, nu weet je waarom hé, jammer genoeg. Hopelijk helpen de medicijnen om alles perfect te genezen want inderdaad, paracetamol helpt alleen tegen pijn. Courage en wordt snel weer beter!
    Gelukkig bracht je ook leuke herinneringen mee van je reis, ontastbaar maar ook tastbaar in de vorm van de mooie dingen die je er kocht. En ondanks de warmte zagen jullie er veel en hebben genoten van de culinaire hoogstandjes!

    Liked by 1 persoon

  3. Wat fijn dat jullie terug zijn! Je ziet er prachtig uit, en volgend jaar ga ik gewoon stiekem gezellig mee, ik mis Italië…
    Wij hebben het plein in Siena wel helemaal omgetoverd gezien voor de paleo, magisch hoor!
    Enne dat rode jasje…daar ga je in schitteren!😘😘

    Like

  4. Leuk verslag van je vakantie! Lekker eten, tas etx en jasje zijn helemaal top! Bruin kleurtje is leuk, maar niet het belangrijkste hoor. Gaat om het genieten van het samenzijn! Maar wat balen van die oorpijn.. alsof ze in Italië de diagnose ‘oorontsteking’ niet kunnen zeggen. Sterkte ermee! X

    Liked by 1 persoon

  5. Welcome home, en jeetje, vorig jaar je voet, nu je oren, ik denk … volgend jaar eens een ander land proberen? hahahaha

    Nee, niet leuk natuurlijk, maar ik ben blij dat het al wat beter wordt, de cola nog geprobeerd? Lekker geplopt daarmee? 😉

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Ah… zoals ik al zei, dat is mijn ervaring, zo zie je maar, tegelijk wil het niet zeggen dat het niet geholpen heeft, het is en blijft een medicijn, ik hoop dat je er snel vanaf bent in elk geval! ❤ Beterschap lieffie!

        Liked by 1 persoon

  6. Oef oorpijn is verschrikkelijk. Beterschap.

    De vakantie klinkt heerlijk, precies zoals een vaak moet zijn. Lekker genieten, eten en drinken. Italië lijkt mij een prachtig land.

    Liked by 1 persoon

  7. Je zal rap terug naar die warme temperaturen veranderen als het hier in de lage landen zo koud blijft voor de tijd van het jaar. Gelukkig voorspellen ze warm weer dit weekend.
    Jammer van je oorpijn. Dat kan ontzettend vervelend zijn, vooral dan op vakantie.

    Liked by 1 persoon

  8. Fijne vakantie gehad zo te lezen, in ieder geval veel beter weer dan hier, volgend jaar gaan wij ook de zon opzoeken, we hebben het helemaal gehad met dit snot weer. Balen van je oor ontsteking, beterschap ermee, groetjes uit Hoek Xx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

