Lazy Sunday#57

In dit jaar ontregeld de soundmixshow het telefoonverkeer, wint Yvonne van Gennip 3 gouden plakken op de olympische winterspelen in Calgary, begint nederland 3 met uitzenden, is radio 10 via een U bocht constructie te beluisteren in Nederland, wordt de ontvoering van Gerrit Jan Heijn opgelost, doordat Ferdi E in zijn woonplaats, het losgeld in zijn buurtsuper uitgeeft, gaat de maximumsnelheid op de snelweg van 100 naar 120 kilometer per uur, vindt er in Ramstein tijdens een vliegshow een vliegtuig ongeluk plaats, wordt er op 1 december voor het eerst een wereld aids dag gehouden, en wint Nederland voor het eerst een EK voetbal finale, we gaan terug naar het jaar 1988.

#psvfey #dancedancedance #maxverstappen
who’s that girl

In mijn vlog van donderdag vertel ik al dat het jaar 1988 een nogal beladen jaar is voor mijn broer, ouders en mij. In dit jaar ben ik 16 jaar wordt ik 17 en zit ik in de derde klas en ga naar het eindexamen jaar de vierde klas.

In tegenstelling tot mij is mijn broer nogal een brokkenpiloot, ik vertelde in de vorige lazy sunday dat mijn broer niet mee kon op wintersport omdat hij zijn been gebroken had, nou dat was nog niets vergeleken wat hem dit jaar te wachten stond. Sommige momenten blijven je je hele leven bij, zo kan ik mij nog herinneren, dat ik op goede vrijdag 1 april 1988, de top 100 allertijden aan het luisteren en aan het opnemen was, mijn broer lag ziek op bed, en het was mooi weer. Ik weet nog dat ik danste op Under Pressure van Queen, en dat daarna het liedje Against All odds van Phil Collins kwam, deze had ik allemaal op mijn cassette bandje staan. Ik was op mijn kamer en luisterde naar Veronica. De dag daarna voelde mijn broer zich al weer wat beter en ging naar het strand, ’s avonds ging hij met zijn beste vriend, en twee vrienden uit in Amsterdam.

#psvfey #maxverstappen #gierenmetgoor #dancedancedance #buddy
oefenen voor model op de brug voor ons huis

Ik werd wakker om ongeveer 6:00 uur in de morgen, ik liep langs mijn broers kamer, en zag dat zijn bed leeg was, ik kreeg rillingen over mijn lijf maar liep verder naar de wc, toen ik terug in mijn bed lag, begon ik te huilen, en viel ik al huilend in slaap, om een paar uur later wakker geschrikt te worden door mijn huilende moeder. Ik liep naar beneden, maar halverwege de trap bleef ik zitten, ik zag twee politie agenten, die vertelde dat mijn broer betrokken was bij een auto ongeluk en zwaargewond was….

Daar lag ie in het ziekenhuis, zijn hoofd opgezet, al geopereerd, en in slaap gehouden, mijn twintig jarige broer.Ik was boos, verward, en het liefst wilde ik mij opsluiten in mijn kamer om er nooit meer uit te komen, niemand begreep mij, ik moest er zijn voor mijn ouders, die zoveel verdriet hadden. Ik beantwoordde alle telefoontjes. Ik ontkrachtte alle sensatie verhalen, mijn broer is namelijk zoals ik al eens eerder vertelde nogal een bekend persoon, in iedergeval toen. En ik ging naar school. Maar school was opeens anders, ik was anders, mijn broer ging snel vooruit, en mocht in mei alweer naar huis, waar onze huiskamer vol stond met bloemen, ik haalde een cd singeltje voor hem van Midnight Oil, the beds are burning. We sloten een weddenschap af, eentje waar ik heel rijk mee zou zijn geworden als ik hem er aangehouden had. En ik liet een dienblad vol met glazen frisdrank die half op de tafel stond los, en daar viel alles op de grond.

#maxverstappen #ek88 #dancedancedance #dejarentachtig #psvfey
ik kan weer lachen

In juni bestond mijn school 10 jaar en hadden we een groot feest voor leerlingen en oud leerlingen, ook mijn broer was erbij in zijn rolstoel, en I had the time of my Life, en dansten op al die hits die in deze top 100 staan.

De dag dat Nederland het EK won zal ik ook niet snel vergeten, er was kermis in almere en iedereen was blij en uitgelaten, ik zag mijn broer met een oranje panty op zijn hoofd, in zijn rolstoel toen uitgelaten en blij op de kermis.

Ik ging werken bij groenwoud voor de zaterdag achter de vleeswaren, maar dat was niet echt een succes. Later dat jaar stapte ik een lingeriewinkel binnen die een zaterdaghulp zocht en had ik echt een leuk zaterdagbaantje, die goed betaalde. De lingeriezaak had nogal (zeker voor die tijd) pittige lingerie, stringetjes, kanten bodystockings, echt super mooi. Mijn moeder kreeg van mij ook weleens een setje, (spice up your sex-life ;-)).

Na de zomervakantie ging ik naar de vierde klas, en zat ik met Susan in de klas. Al snel hadden we een leuk groepje meiden samen, waar we mee omgingen.

Mijn goede vriend de DJ, deed nog verwoede pogingen om mij aan hem te binden, zonder succes, en ik, ik moest na het ongeluk van mijn broer mijzelf vinden, was ik nou blond, bruin, of rood, had ik nou kort, lang of half lang haar, whatever, ik was gewoon een gekke kameleon, die hoe rotter ze zich voelde, hoe grappiger en gekker deed.

En nu de lijst, kennen jullie er al een aantal? En wat zijn jullie favorieten?

http://www.top40.nl/bijzondere-lijsten/top-100-jaaroverzichten/1988

 

37 thoughts on “Lazy Sunday#57

  1. Goede luie zondagmorgen lieve Natasja. Het was weer heerlijk bij lezen, jij weet precies nog alles uit het verleden hé of ga je dat opzoeken? Natuurlijk helpen die jaaroverzichten je een handje, maar toch… Vreselijk van je broer, gelukkig is alles nog goed afgelopen als ik het goed begrijp, hij heeft er toch geen nare gevolgen aan over gehouden hoop ik? .
    OT: ja hoor, alle foto’s (buiten die van mijn Lefla) en bewerkingen doe ik zelf, je moet maar eens op ‘beweringen’ onder het bericht klikken om ze allemaal te zien…

    Liked by 1 persoon

  2. Stop.. van Sam Brown.. een echte eendagsvlieg, maar ik vind het nog steeds een mooi nummer. Salt-n-Pepa was ook wel lekkere muziek. Tracy Chapman, die draai ik ook nog steeds… dat is alweer lang geleden zeg. DD van MJ, mooie clip erbij, dat kon hij toch als beste. Enya liet me ook een andere kant van muziek horen die me wel beviel. Smooth Criminal… waren toch wel top jaren voor MJ en dus ook voor mij. Sinead O’Conner.. ook nog. wat was er veel muziek dat jaar. En dan ook nog voetbal. Voor mij was 1988 een schitterend jaar.

    Love As Always
    Di Mario

    OT… altijd in de nonstress-mode. Dat is het beste wat er is. Het leven is een feest.

    Liked by 1 persoon

  3. Ah zie? Ik had je al eens vertelt dat ik nog vaag weet van dat ongeluk, dat ik het niet zozeer heb mee gekregen, maar nu snap ik waarom, in april ’88 ontmoette ik Eddy… en was ik natuurlijk verliefd en bla… nou ja! Dat moet echt heel heftig zijn geweest en ja je was een kameleon, maar nooit bij stil gestaan in die tijd dat…

    Met het EK zat ik dus mijzelf te vervelen met mijn nieuwe nicht in Amsterdam zuid oost, woonden die en zaten we daar met de hele fam. Visser, nou goed… ik had toen ook al mijn eigen issues in die familie, ze zagen mij liever gaan dan komen namelijk, ik was een soort van rich girl voor hen, omdat ik dus niet hoefde te werken, en jij hebt wel bij Emmy Moens mogen werken? Daar heb ik namelijk ook nog proef gedraaid, 1 weekend en ik moest ook een dag op de Cuyp mee draaien en werd niet aangenomen,d at staan de hele dag, dat je niet eens mocht zitten om te eten, pffffffff Maar ik werd het niet omdat ik niet assertief genoeg was de dag in Amsterdam, daar ging een vrouw dus een string passen zonder ondergoed, dat had ik dus moeten voorkomen of iets van moeten zeggen, ja hey, je bent pas 16, hahaha

    Verder zie ik maar 2 nummers die echt mijn favo van dat jaar waren, Dirty Dancing die nu op 1 staat, zei ik toch 😛 Was ik toen al snel zat, al heb ik er wel samen met Ed op gedanst tijdens mijn eerste vakantie zonder ouders in Luxemburg… En verder, Rise to the Occasion en Father Figure, ik kocht dit jaar dan ook mijn eerste CD… Het beroemde overstappen van lp naar cd, ik weet nog dat ik die keuze moest maken wel of niet.

    X

    Liked by 1 persoon

    1. Oh wat grappig dat jij ook gesolliciteerd had bij Emmy Moens. Ik heb nooit op de Albert Cuijp gestaan, ook niet om proef te draaien. Maar jij had dus al wat met Eddy voordat wij bij elkaar in de klas kwamen? Ik dacht dat je eerst nog een ander had, staat mij nog zo bij… hoe kan dat dan???

      Liked by 1 persoon

      1. We zijn elkaar al eerder tegen gekomen dan, voor Eddy had ik met Folkert, en heb jij nog mee gemaakt live dat ik ook nog met P. had.. dat duurde 6 weken, toen weer F. of in elk geval vriendschap, en F. heeft mij voorgesteld aan Eddy… op 15 april, de verjaardag van F. namelijk, privé party met zijn familie, daar was andere Natasja bij zelfs, want zij kreeg iets met F. hahahahaha lekker ingewikkeld… Ik weet het ook niet meer zo goed allemaal, je was er gewoon!

        Liked by 1 persoon

      2. Ik ook, ergens.. Audrey is namelijk nog ziek geweest, pfeiffer, weet je dat ook nog? en omdat ik bij haar om de hoek woonde, mocht ik dus het huiswerk telkens ophalen en brengen, hahahaha Zo is onze vriendschap ook ontstaan en daarom kwam ik ook binnen bij Audrey, Natas, kwam later voor mij, nou ja, het waren snelle jaren, flitsjaren, soms weet ik het ook niet meer en mijn uitgangspunt is dus altijd april… ’88 😉

        Liked by 1 persoon

      3. hahaha ja hier dito hoor, ben ook altijd aan het terug rekenen etc, komt ook omdat wij beiden aan het eind van het jaar pas jarig zijn… tenminste dat is mijn issue als ik naar leeftijd ga kijken 😉 Maar, het waarom is ook niet duidelijk, er is ook 1 jaar dat ik niet op de foto ben geweest bij de schoolfotograaf, ik mis 1 klassenfoto dus ook, omdat mijn moeder, waarom niet, geen foto’s heeft genomen, dat was voor het eerst ever! Als ik ook dat eerste jaar van deze foto zie, dan zie ik alleen maar bekenden, maar ik sta er niet op, op die tweede waar ik wel op sta, herken ik er veel minder, lol maar ik sta er wel op 😉 Dus volgens mij zijn wij ook al in de derde begonnen samen… ik heb gezeten in 3i daarna 3g en 4g…

        Liked by 1 persoon

      4. ja zie? Zaten we dus al in 3i bij elkaar in de klas, ik denk dat het zo over is gegaan naar 3g, en dat dit het jaar is dat ik dus niet aanwezig was toen de schoolfotograaf kwam, want ik zie andere natas ook al op de foto staan… en die kwam zo’n beetje tegelijk bij ons op school…

        Liked by 1 persoon

      5. yep voor Eddy… en toen maanden niets, ben een soort van stalkster geweest, toen kreeg ik het ook aan de stok een beetje met B. Niet echt, maar ze zat zelf te vissen en te azen op hem toen nog… hahaha

        Liked by 1 persoon

      6. We zijn gestart met Sylvia, hahahaha volgens mij… is zij diegene die van die plek af wist zelfs en ons heeft mee genomen daarheen… ja zie? Ik weet het ook niet meer hoor allemaal… En nee, tis toch goed zo, mijn herinneringen komen nu ook pas terug omdat jij erover vertelt 😉

        Liked by 1 persoon

      7. Hahahaha dat is een keuze die je zelf moet maken natuurlijk, wel nog ff het einde in 89… diploma jaar, hahaha Sylvia, was ook mollig, klein, toen werd ik slank, lol… Is ook wel bij mij thuis geweest en zij schoor haar oksels al, waardoor ik dat ook ging proberen pfffffff met de lady shave van mijn moeder, OUCH, whahaha Not done! 😉 Donker haar ook, half lang, en ze liep de krant bij ons in de wijk, ze woonde nog dichterbij voor mij dan Audrey, precies weer tussen ons in op de Leemwierde, vandaar dat ik haar ook na school zag, maar ineens gingen ze terug naar… het Noorden… Drente? Friesland? Nooit meer gezien.. ff zoeken op FB??? whahaha

        Liked by 1 persoon

      8. Vergeet trouwens niet, dan ons schooljaar in 1987 is begonnen, aug. of sept, is maar net wanneer de vakantie toen stopte… en dan is april ’88 alweer een half jaar verder, ruim…

        Liked by 1 persoon

  4. Ja, een mooie herinnering van de soundmixshow toen het telefoonverkeer plat lag.
    Heb je soms een dagboek bij gehouden Natasja?
    Hoop dat je broer nu wat minder ongelukken overkomt.
    De schoolfoto’s zijn leuk, net of je de Dolly Dots ziet. Hans

    Liked by 1 persoon

  5. Het lijkt mij verschrikkelijk om een broer of zus zwaargewond te zien liggen. Toch heb ik, behalve dat over je broer dan, dit met veel plezier gelezen. Ik kan mij dit EK en het Nederlands elftal herinneren. Ik was 5 jaar maar weet nog goed dat ik Gullit zo een opvallende meneer vond 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Wat een heftige dingen weer met het ongeluk van je broer! In 1988 werd mijn broertje geboren. Ik was 3 🙂 Leuke foto’s van de klas en nee ik kan jullie niet ontdekken hahaha 😛 Kun je me zeggen waar jullie zitten, ben wel benieuwd! 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

