Op zoek naar vrede

Vorige week schreef ik nog vrede, we willen het allemaal, en toch staan we verder van elkaar af dan ooit. Oke we waren 4 mei waarschijnlijk allemaal twee minuten stil, om de slachtoffers te herdenken, maar daarna lijkt het wel of we de twee minuten op zijn aller hardst weer moeten inhalen. Want nog geen 3 dagen later worden er alweer verwensingen over en weer gemaakt, vanwege voetbal.

En eigenlijk moet ik daar een klein beetje om lachen. Nu is social media natuurlijk ook een vergaar bak geworden van verwensingen en frustratie, iedereen kan even snel zijn of haar ongenoegen uiten, om daarna de ander aan te spreken op ongewenst gedrag. Het is alleen al vermakelijk om de reacties te lezen.

Zo heb ik een tijdje Twitter gehad, maar daar ben ik resoluut mee gestopt nadat ik een tweet had geplaatst, die totaal verkeerd begrepen werd. Ik werd belachelijk gemaakt en weggehoond, nadat een bekend acteur mijn tweet met een eigen tweet retweette: volgens mij heeft zij de serie niet begrepen. Waarop heel wat volgers de tweet overnamen en daar zijn/haar eigen verhaal van maakte. Ik las mijn tweet nog een keer, en zag dus dat je deze tweeledig kon uitleggen, maar daar is natuurlijk in de snelle wereld van social media geen tijd voor. En laten we eerlijk wezen, het lijkt ook wel dat we liever onze frustraties kunnen uiten, dan dat we begrip tonen.

Vrede? We hebben nog een lange weg te gaan.

17 thoughts on “Op zoek naar vrede

  1. de weg is inderdaad nog heel lang …. als iedereen nu eens een zaadje van vrede kon zaaien en dat later oogsten en ook daadwerkelijk die vrede uitstralen …. als dat zou kunnen zou dat niet mooi zijn

    Liked by 1 persoon

  2. Ja de vrede begint eigenlijk bij je zelf. Wees vriendelijk naar andere mensen toe. Maar je hebt helemaal gelijk hoor dat de weg nog heel lang is. De social media kan heel snel gaan, wel vervelend voor je.

    Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen lieve Natasja en een even goede week gewenst.
    Tja, dat heb je met die sociale media, ze worden niet gebruikt om elkaar beter te leren kennen en dus te begrijpen maar om de eigen frustraties te spuien, liefst op de kap van een ander. Zelf doe ik niet aan Twitter mee en zelfs heel weinig op FB, Geef me maar het blog, daar heb je alles in de hand. Ik hoop alleen dat jij er niet te zwaar aan tilt en er zeker je slaap niet voor laat!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb het allemaal gemist, ik zit op netflix… maar ineens moest ik hieraan denken 😛

    Twitter, heb het wel, post alleen instagram en blogs eigenlijk, ik lees er niet eens. Maar leuk is anders.

    Like

Geef een reactie

