Mc Muffinbuik

Ik ben sinds mijn 28ste jaar erg tevreden met mijzelf. Mijn figuur ontpopte zich van een magere lat, die haar heupen overal pijnlijk tegen aanstootte, naar een figuur met de voor mij juiste vormen. Het leuk was, dat ik daarbij ook nog kon eten wat ik wilde, en dat er niet veel aankwam. “Wacht maar tot je 30 bent, riep een toenmalige leidinggevende, dan wordt het allemaal wat moeilijker.”

Voor mijn 28 ste jaar was ik ook wel redelijk tevreden, maar vond ik dat er wat kilootjes op mijn botten kon gebruiken. En eigenlijk ben ik altijd wel tevreden geweest, waarschijnlijk komt dat omdat mijn moeder mij altijd vertelde dat ik een ontzettend, lief, mooi meisje was, en dat degene die valse opmerkingen over mijn lat figuur maakten, of over mijn haar of kleding, gewoon jaloers waren.

 

Dat maakt je als kind, puber en jonge vrouw heel sterk. Het is belangrijk om eigenwaarde te hebben, dan heb je de waardering van een ander veel minder nodig. Hoewel het natuurlijk altijd leuk is om een complimentje te krijgen.

Zo probeerde ik vriendinnen, ook te laten inzien, dat wij niet minder zijn dan de plaatjes in een magazine. Ja wij zijn echt, niet gefotoshopt. Ik maakte ooit eens een opmerking dat ik zeker niet onderdeed voor Yolanthe, waarop de vriendin schamperde, pff echt wel. Leuker was de opmerking van mijn toenmalige collega, toen ik vertelde dat ik, Β terwijl ik op de fiets naar mijn werk fietste, een plaatje in mijn hoofd had van mijzelf en Doutzen. “En weet je wat? lachte ik blij, Ik doe echt niet onder voor haar’ sterker nog je ziet amper verschil”. Ze moest lachen en antwoordde:’ Je hebt helemaal gelijk, hier een foto van Doutzen en een foto van jou, geen enkel verschil’ We hebben er heerlijk om gelachen.

Mijn eigenbeeld is vaak mooier dan de werkelijkheid. Zo heb ik, toen ik in de dertig was, gedacht dat ik totaal niet ouder was geworden dan 24 jaar. Tot ik de foto’s terug keek.

Nu ben ik 45 jaar, en mijn buik isΒ voor het laatst strak geweest in 2009, toen ik 37 jaar was, en heb ik een Mc Muffinbuik. Wat ik ook hoepel, hoe ik ook let op wat ik eet. (je mag lachen) Ik heb het gevoel dat mijn buik niet veel harder en strakker word. Onder die muffin voel ik best wel spieren, maar hoe krijg ik die muffin voor die spieren weg? En echt ik klaag verder niet hoor. Gister keek ik foto’s van mij in bikini van vorig jaar en van dit jaar, en dacht hmm die Mc Muffinbuik, valt best wel mee….

17 thoughts on “Mc Muffinbuik

  1. Oh wat een eerlijk logje weer! Je bent weer helemaal terug hè. Ga niet alles teruglezen want dan kom ik weer tijd tekort, maar ben blij dat je er weer bent!
    McMuffinbuik.. mmmm hoe zal ik die van mij eens noemen? Meid je ziet er super uit en als je gelukkig bent met jezelf kan niemand je iets maken! Zorg dat je het blijft! XXX

    Liked by 1 persoon

  2. Eigenwaarde is ook belangrijk, dat probeer ik ze hier ook bij te brengen. Een MCmuffinbuik, daar had ik nog nooit van gehoord. whahahahha. Ik ben wel tevreden met mezelf. Kan misschien iets vanaf, maar gisteren naar het zwembad geweest. Ik zag dat er ook nog heel veel bij kan als je om je heen kijkt.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  3. Wow lieve Natasja, je hebt niet alleen dit maar ook een volgend log geplaatst die ik direct hierna eens ga lezen zie.
    Maar eerst hier even op antwoorden. Het s met je buik als met je rimpels, je hebt het allemaal verdiend door een mooi leven te leiden, ook al was het soms moeilijk. Je hebt volkomen gelijk wat een goed zelfbeeld betreft, dat is beslist het voornaamste: wie zichzelf graag ziet is in staat ook de anderen lief te hebben. Bovendien had jij wel een schitterende moeder die je eigenwaarde wist aan te kweken, gelijk heeft ze!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

