Kappertje spelen

goudblond
goudblond
Toen ik een jaar of 11 was wilde ik mijn lange haar kortwieken. Mijn moeder was het er niet mee eens. Je hebt prachtig haar, je kunt er zoveel mee, het is zonde. Maar ik wilde het kort, korter dan kort. Haar laatste argument was: als je danseres wordt, dan danst je haar zo mooi mee. Maar ik was onverbiddelijk, als ik op het klimrek rondjes draai, dan zit mijn haar om de klimrek, en moet ik dat er weer af halen,tenslotte ben ik nooit een danseres geworden, wel een hypermobiel figuur met rugklachten. Hup de schaar er in. Nou dat deed mijn moeder dan, ze maakte twee vlechten, en knipte ze af. Mijn haar zat op mijn schouders. Oh, probeerde ze nog zo is het ook mooi! Nee, zei ik, ik wil het kort, net als lady Di. Tja en daar ging ze dan, ze knipte mijn haar in een kort modelletje, en ik was tevreden. Ook iedereen om mijn heen vonden mijn haar zo veel mooier dan het lange haar. (hmm of dat waar is of dat het jaloezie was I dont Know)

Donkerbruin
Donkerbruin
Daar is eigenlijk mijn haar ellende begonnen, kort knippen, verven, laten groeien, verven, knippen, permanenten. Ik heb er al eens over geschreven.

Een vriendin van mijn moeder vond dat zij mijn haar zo mooi geknipt had, en vroeg haar of ze haar ook zo wilde knippen, mijn moeder vol zelfvertrouwen door zoveel lovende reacties, ging samen met mij met schaar en kam richting haar vriendin, en knippen, en knippen, en nog eens knippen. Niet elk haar is natuurlijk hetzelfde, en ik ben gezegend met een dikke bos haar, die ook nog eens wat krult, dus als je wat verknipt niemand die het ziet, dat in tegenstelling tot het dunne, stijle, melkboerenhonden haar van haar vriendin. Toen mijn moeder klaar was, keek ze in de spiegel, Ik zie haar nog zo aan haar haar pulken, tja, het was niet wat ze er van verwacht had. Maar mijn moeder, die alles wat krom is recht kan kletsen, zei, nou het staat je enig, echt heel erg pittig. De vriendin was er nog niet van overtuigd. Toen wij in de auto stapten, gierden wij het uit, inderdaad, het was niet mijn moeders beste werk, maar we hebben er nog wel jaren lol overgehad.

en weer blond
en weer blond
Daar moest ik aan denken toen ik enige weken geleden door een vriendin gevraagd werd om het haar van haar dochter te verven, tenslotte had ik ervaring met verven, dat klopt, ik heb mijn haar van blond, naar rood, naar oranje, naar roze naar bruin en zelfs naar groen geverfd. Ik nam de uitdaging aan, en ik las de gebruiksaanwijzing door, ik heb de kwast gepakt, en heb haar dochters haar geverfd. Na dat ik klaar was moest het inwerken, en ben ik na een kopje thee te hebben gedronken huiswaarts gekeerd. De volgende dag kreeg ik een appje van de dochter dat ze zo ontzettend blij was met de kleur, en dat het zo goed gelukt was. Poeh wat was ik blij. Ik moet er toch niet aandenken, dat haar haar net zo verpest werd als die van die vriendin van mijn moeder.

9 thoughts on “Kappertje spelen

  1. Wat ben ik blij dat ik een man ben 😀 geen gedoe met verf en weet ik veel wat voor mijn haar. Kort in de zomer en in de winter een beetje groeien. Prima. 😛

    Like

  2. Whahahahaha oh jee zo herkenbaar dit, omdat ik natuurlijk naast Sandra’s Hairlines kwam, heb ik heel veel kleurtjes en kapsels gehad in die tijd, voor wat hoort wat, ik deed veel in de zaak en ze leerde mij ook verven overigens 😉 kappersmanier, dus als er ooit nog geverfd moet worden…. i know how to 😛

    Maar jouw stukje over 11 jaar, ik had op exact dezelfde leeftijd genoeg van mijn altijd maar hangende lange haar, ik ben dan nog wel tot schouderlengte gegaan en pas veel later naar nog korter en extreem kort, maar ik weet, het groeit zo weer aan en ik verf of permanent niet meer. What you see is what you get bij mij, en nog altijd vragen mensen.. welk nummer heb jij?

    Uhm.. natural 100%? hahahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Gelukkig is het jou wel gelukt. Ik vind het gaaf dat jij alles hebt geprobeerd en je hebt nu een volle bos met gave blonde haren, staat je ook zeker goed.

    Liked by 1 persoon

  4. whhaaaaa .. ocharme die vriendin van je moeder! :mrgreen:

    ik moet toegeven, dat kort kopje staat je inderdaad heel erg goed, natasja!! 😀

    hihi .. jij was nog zo slim om je haar door je moeder te laten knippen, al sputterde ze in eerste instantie tegen!
    ik knipte mijn haar zelf, toen ik een jaar of 8 was;
    van schouderlengte naar enkele mm! 😆

    Liked by 1 persoon

  5. Mijn dochter was ook 11 toen ze haar lange haar eraf wilde hebben.. en papa maar smeken, niet doen, niet doen… En ik maar zeggen, laat dat kind doen wat ze zelf wil. En het ging eraf. Lekker geklooid met kleurtjes heeft ze ook.. Ik heb mijn haar een paar maanden voor mijn zoon werd geboren af laten knippen. Daarna nog wel lang gehad hoor, maar nooit meer zo lang.
    En nu is het kort, wit/grijs en zo makkelijk! Nooit meer anders… Een leuk logje Natasja met leuke foto’s ook! 🙂

    Like

Geef een reactie

